Vi ska montera upp en täljstenskamin i samband med golvbyte. Vill gärna lägga klinkers runt kaminen och ha fasadsten bakom.
Hur går jag till väga för klinkers? Riva runt kaminfundamentet, men sen? Regla ram? Spånskiva? Gips? Fix?
Stenväggen då? Är det någon sorts speciell starkare gipsskiva för att bära upp stenarna?
Första bilden är ungefär hur jag tänkte det ska se ut med klinkers. Andra bilden är stenväggen, dock tänkte jag att bredden blir samma som klinkersen. Kaminen vi kommer montera är lik den på första bilden.
Hur går jag till väga för klinkers? Riva runt kaminfundamentet, men sen? Regla ram? Spånskiva? Gips? Fix?
Stenväggen då? Är det någon sorts speciell starkare gipsskiva för att bära upp stenarna?
Första bilden är ungefär hur jag tänkte det ska se ut med klinkers. Andra bilden är stenväggen, dock tänkte jag att bredden blir samma som klinkersen. Kaminen vi kommer montera är lik den på första bilden.
Bilder på vägg, golv.
Gick bygget bra? Nyfiken på resultatet!
Liknande trådar
-
Färg för att måla stenar runt en kamin
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur bra funkar det att sätta klinkers runt poolkanten med typ Biltemas multibond?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Brandrisk runt kamin?
Ved, Pellets, Flis -
Varför har de gjutit massa runt rökrör till kamin?
Isolering -
Klinkers/kakel runt braskamin, tips på insipration?
Ved, Pellets, Flis