helgestahill helgestahill skrev:
En tigersåg med grov klinga kan vara till hjälp när man sk göra spår till kabeln.
Ha tålamod när det gäller kartan. Vill minnas tt det tog drygt en vecka i min trädgård.
Ah, bra tanke. Det ska jag testa.
Jo, nu hittade jag i appen att den beräknar 9h till för att kartan ska genereras så är väl bara sitta lugn i båten
 
O olofh skrev:
Ah, bra tanke. Det ska jag testa.
Jo, nu hittade jag i appen att den beräknar 9h till för att kartan ska genereras så är väl bara sitta lugn i båten
Kabeln kan du trä igenom knivslidan (morakniv, hål längst ner), och dra den nedtryckt i skåran efter tigersågen så hamnar den enkelt på lagom djup.
 
O olofh skrev:
Ah, bra tanke. Det ska jag testa.
Jo, nu hittade jag i appen att den beräknar 9h till för att kartan ska genereras så är väl bara sitta lugn i båten
O olofh skrev:
Ah, bra tanke. Det ska jag testa.
Jo, nu hittade jag i appen att den beräknar 9h till för att kartan ska genereras så är väl bara sitta lugn i båten
Lita inte på antal timmar. Ibland sjunker tiden snabbt. Sen kan den stå stilla på samma tid någon dag. Ge inte upp.
 
helgestahill helgestahill skrev:
Lita inte på antal timmar. Ibland sjunker tiden snabbt. Sen kan den stå stilla på samma tid någon dag. Ge inte upp.
tack, ska ( försöka ) ha tålamod :)

Någon som vet hur jag får till så frugan också kan ha appen och styra klipparen? Är det bara att hon skapar eget konto eller kan en klippare bara vara länkad till ett konto? Vi har Apple home grejer hemma, är det enklare att gå den vägen?
 
O olofh skrev:
tack, ska ( försöka ) ha tålamod :)

Någon som vet hur jag får till så frugan också kan ha appen och styra klipparen? Är det bara att hon skapar eget konto eller kan en klippare bara vara länkad till ett konto? Vi har Apple home grejer hemma, är det enklare att gå den vägen?
Låt din fru logga in på samma konto som du. Gardena Sileno har ingen koppling till Homekit.
 
Gatewayn verkar ha det för där är homekit kod på baksidan men ser inte riktigt vitsen med det mer än att det är kul :)
 
O olofh skrev:
Gatewayn verkar ha det för där är homekit kod på baksidan men ser inte riktigt vitsen med det mer än att det är kul :)
Visst , men det är bara Gardenas bevattningssystem som du kan styra vi Homekit och Siri. Gräsklipparna stöds inte )än i alla fall)
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
J
Vad är effekt?

google home..
 
  • En skärm som visar gränssnitt för en robotgräsklippare med alternativ för effekt och dockning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Johannes56 skrev:
Vad är effekt?

google home..
Testa!
Kan vara något översättningsfel eller Google som har någon mall för denna typ av enhet och då hänger denna parameter/text med.
 
Kan det vara power, som i power on/off?

/Förste killgissaren.
 
Försöker uppdatera min SILENO city till senaste firmware inför säsongen, men programmet (Gardena robotic mower upgrade) säger att jag har senaste versionen. Vet att jag inte uppdaterade i höstas och när jag kollar i menyerna på klipparen säger den att jag har version 20.28 (december 2020). Försöker göra uppdateringen med en PC (Win10) via USB. Lyckas ni andra uppdatera? Kan någon lista ut varför jag felaktigt får från programet att jag har senaste versionen?
 
Det står något på sidan ( googla på gardena sileno city FW update) att FW inte är tillgänglig just nu.
 
Jag har nu i flera veckor klurat på vilken robotgräsklippare jag skall investera i. Har ca 400 kvadrat gräs uppdelat på tre områden med smala passager (80cm) emellan, har fattat att jag behöver en klippare med guidekabel om det skall funka. Sileno Life verkar popppis på prisjakt och den lockar för att det är inom husqvarnasfären men något lägre priser.
Tycker mig ha läst här i tråden om att väldigt mycket är likt mellan just husqvarna och gardenas klippare. Sen råkade jag spana in råd och röns tester och där hamnar sileno life nästan i botten av 52 testade, 64 poäng av 100(6 av 10 för klippning). Robomow RK1000 får 89(9 av 10 för klippning), McCulloch ROB S600 som tydligen också är husqvarnagruppen får 8 för klippning (totalpoäng 78). Jag begriper inte hur det skiljer så mycket på klippare som har så många gemensamma delar.
Kan någon här peppa mig och säga att råd och rön har fel?
 
C Canfield skrev:
Jag har nu i flera veckor klurat på vilken robotgräsklippare jag skall investera i. Har ca 400 kvadrat gräs uppdelat på tre områden med smala passager (80cm) emellan, har fattat att jag behöver en klippare med guidekabel om det skall funka. Sileno Life verkar popppis på prisjakt och den lockar för att det är inom husqvarnasfären men något lägre priser.
Tycker mig ha läst här i tråden om att väldigt mycket är likt mellan just husqvarna och gardenas klippare. Sen råkade jag spana in råd och röns tester och där hamnar sileno life nästan i botten av 52 testade, 64 poäng av 100(6 av 10 för klippning). Robomow RK1000 får 89(9 av 10 för klippning), McCulloch ROB S600 som tydligen också är husqvarnagruppen får 8 för klippning (totalpoäng 78). Jag begriper inte hur det skiljer så mycket på klippare som har så många gemensamma delar.
Kan någon här peppa mig och säga att råd och rön har fel?
Hur motiverar tidningen skillnaden i testresultaten?
Minns när vi skulle köpa robotklippare (8-9 år sedan) då gav samma tidning högt betyg till Biltemas klippare. Klipparen drogs tillbaka något år senare...

Klippdisk och knivar lär vara samma i Gardenas som i McCulloch.
 
E etompau skrev:
Hur motiverar tidningen skillnaden i testresultaten?
Minns när vi skulle köpa robotklippare (8-9 år sedan) då gav samma tidning högt betyg till Biltemas klippare. Klipparen drogs tillbaka något år senare...

Klippdisk och knivar lär vara samma i Gardenas som i McCulloch.
Verkar mest missnöjda med utseendet på gräset efter klippning och framkomlighet/hinder. Blött gräs får den bara en trea på mot mcculloch en sjua.
Här är båda klipparna:

Jämförelsediagram för robotgräsklippare med betyg och kommentarer om klippförmåga och hantering av hinder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svensk recensionstabell av robotgräsklippare med betyg och kommentarer om klippeffektivitet och hantering av olika typer av ytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.