galento
K Kurtivan skrev:
Nu har jag fått loss justeringen :) Jag bytte ut den gängade grejen, som går in i justeringen och som trycker på backarna, med en kort bult som jag skruvade in max. Sedan körda jag mutterdragare på den tills den började snurra. Putsat sedan och lagt kopparpasta innan återmontering av justeringen.
Kanon (y) gött det löste sej . Har bromsjustering här också på hästkärran
till våren så får se hur det ser ut ;)
 
Insprutningspump volvo bm 2200 -1980
Läcker/droppar diesel från skruven där vajern går in.
Verkar inte som om det går att dra åt muttern som man ser..
Nån som vet vad jag kan göra?
 
  • Motorblockdel, slitage, rost, oljeläckage, rörgenomföringar, skruvar, maskindelar, ingen person, föremål närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut att vara en vanlig CAV pump.
Kan fixas på plats on du är lite händig.
Du behöver lite packningar och tätningar...

Hittade en bra film
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
H HSP skrev:
Ser ut att vara en vanlig CAV pump.
Kan fixas på plats on du är lite händig.
Du behöver lite packningar och tätningar...

Hittade en bra film
[media]
Tackar! Det såg ju inte så svårt ut.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Hur får ja tillbaka locket på motorsågen? Är som om "fjädern" till motorbromsen fastnat i spännt läges så den inte går över axeln
 
  • Motorsågens inre, orange och svart, ligger på verkstadsbord, demonterad, bredvid en röd skiftnyckel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Motorsåg i närbild, använd, smutsig, detalj av startmekanism och kedjespänning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om kastskyddet är utlöst får du återställa det innan du kan montera tillbaka det på kopplingen.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
T Tjrex skrev:
Hur får ja tillbaka locket på motorsågen? Är som om "fjädern" till motorbromsen fastnat i spännt läges så den inte går över axeln
Se alltid till att kastskyddet inte är i låst läge innan du tar av "locket". Om det nu ändå är så får du återställa det sen, men också kolla inne i locket för även där har jag för mig att det är en "grej" som du måste vrida tillbaka/återställa så att delarna passar ihop med varandra, alltså de delar som ska in i kastskyddets runda del.

Fråga igen om du inte förstår. Svårt att förklara inser jag.
 
Öppnad orange kabelskalare med svart handtag vid sidan av en röd mejsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ullberg och 2 till
  • Laddar…
Någon som vet hur man justerar en sådan här förgasare eller om det alls är möjligt?
Jag hittar inga skruvar annat än dom som är ovanpå den bakre är tomgång och den andra verkara bara justera vajern.
Men den kanske justeras med vajern?

En närbild på en motorsågs motors delar, inkluderande en tändstiftskontakt och bränsleledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på gasreglage och chokereglering på en orange bensindriven maskin, troligen en motorsåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.