Mats-S
Det här var den mest förvirrade tråd jag läst på länge här på forumet. Men så blir det väl när TS inte orkar lägga fakta på bordet och svara på frågor ... :sleep:
 
  • Gilla
  • Haha
saltis99 och 10 till
  • Laddar…
Nissens
Mats-S Mats-S skrev:
Det här var den mest förvirrade tråd jag läst på länge här på forumet. Men så blir det väl när TS inte orkar lägga fakta på bordet och svara på frågor ... :sleep:
Nä, @Sogla verkar inte intresserad av sin egna tråd…
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
hsd
S Sogla skrev:
Måttband på visningen ? Give me a break.. Frågan är nog varför du är så avigt inställd till en som söker hjälp.
Vår fastighet har två hus, stall, jordkällare på 40 kvm och flera andra byggnader. Endast boytan i det ena huset uppgår till 200kvm, enligt säljaren.
Jag har varit på visningar och då har tom. mäklaren haft med måttband
Ofta förekommer flera uppgifter på ytan och mäklare brukar ange taxerade ytan tillsammans med ägaruppgift om det skiljer
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
S Sogla skrev:
Måttband på visningen ? Give me a break.. Frågan är nog varför du är så avigt inställd till en som söker hjälp.
Vår fastighet har två hus, stall, jordkällare på 40 kvm och flera andra byggnader. Endast boytan i det ena huset uppgår till 200kvm, enligt säljaren.
måttband och fuktmätare är standard vid husköp för mig och mina bröder och släktingar.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nä, @Sogla verkar inte intresserad av sin egna tråd…
Det är andra tråden som denne gör så.

Men det kanke är för att denne har fel och blir bitter över det :D
Kan hända den bäste.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Jag har varit på visningar och då har tom. mäklaren haft med måttband
Ofta förekommer flera uppgifter på ytan och mäklare brukar ange taxerade ytan tillsammans med ägaruppgift om det skiljer
Nu när du säger det så var det flera visningar jag var på då mäklaren hade ett längre måttband.

Kan ju vara att man är nyfiken om hur långt vardagsrummet är. Om man får in bilet i garaget.

Men då köpte jag ju hus på "landet".
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Nissens
Appendix Appendix skrev:
Det är andra tråden som denne gör så.

Men det kanke är för att denne har fel och blir bitter över det :D
Kan hända den bäste.
Nja, ingen vet ju vad som är rätt eller fel eftersom en massa frågor är obesvarade…

@Sogla - är du inte intresserad av att få hjälp?
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
r0bertwh r0bertwh skrev:
Det är inte korrekt. En uppgift om boarean är typiskt sett av betydelse när det gäller att bestämma värdet på en fastighet Det finns flera vägledande domar i ämnet.
Om du nu känner till "flera vägledande domar" så skriv målnr eller länkar till dem.
Snudd på meningslöst att bara påstå utan källa.
 
hsd
A Anders Holmstrom skrev:
måttband och fuktmätare är standard vid husköp för mig och mina bröder och släktingar.
Vad har Du för fuktmätare som inte punkterar tätskiktet??
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Jag har varit på visningar och då har tom. mäklaren haft med måttband
Ofta förekommer flera uppgifter på ytan och mäklare brukar ange taxerade ytan tillsammans med ägaruppgift om det skiljer
När jag/ vi var på visningar ( ca 30 spritt över 6 månader) hade flera mäklare liknande måttbandsremsor som finns på IKEA...
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Vad har Du för fuktmätare som inte punkterar tätskiktet??
Tänkte samma sak. Om nån gick runt och tryckte hål i ytskikt utan tillstånd hemma hos oss skulle det bli väldigt trist stämning...
 
hsd hsd skrev:
Vad har Du för fuktmätare som inte punkterar tätskiktet??
Det finns ju icke förstörande fuktmätare typ denna:

Digital fuktmätare, ELMA DT-128M, grön, prisnedsatt, reklammärken för Prisjakt och PriceRunner, produktinformation, 3,7 stjärnor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har ingen aning om hur användbara/pålitliga de är men för att skrämma motspekulanter kan de säkert vara nyttiga. :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Vad har Du för fuktmätare som inte punkterar tätskiktet??
En besiktningskille från Anticimex var här eftersom försäkringsbolaget krävde det. Han gick runt med en fuktmätare och såg viktig ut. Han punkterade ingenting.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Mats-S
Förvånad att alla pratar om ett måttband, en lasermätare räknar ut ytan direkt när du ger den 2 sidor av rummet ... finns ok lasermätare för runt 300kr
 
  • Gilla
Flamman och 4 till
  • Laddar…
Man får anta att ytan ökat eftersom TS skriver att ingen utbyggnad gjorts. Så antingen var det undertaxerat (av rädsla för en återkommande fastighetsskatt) och nu korrekt. Eller korrekt förut och nu uppblåst med en förhoppning om högre bud. Eller någonstans däremellan, eller utanför.

Svaret till TS är väl oavsett: "Vad det står i annonsen ska du mer se som reklam. Gå på visningen och bilda dig en egen uppfattning om vad det är värt. Oavsett kvadratmeter."
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.