Vi är väldigt förtjusta i Värsåsvillan. Vi har tittat på bla Villa Varnhem 187kvm. Jag har skickat ett flertal mail till försäljningskontoret i Örebro men har inte fått något svar... frågan är om dom vill sälja några hus?
Har någon haft liknande problem med Värsåsvillan?
Har ni andra synpunkter på Väsråsvillan, positiva eller negativa?
Några prisuppgifter på deras hus?

Tacksam för alla svar

//Utflyttarna

Inte heller jag har så goda erfarenheter av Väråsvillan. Jag var i kontakt med dem och frågade om de var intresserade av att bygga ett egenritat hus, och de var dom. Men de skulle ha ett antal tusenlappar för att räkna på vad det skulle kosta att bygga huset.

Jag har väntat sedan i januari på prisuppgift från Värsåsvillan i Linköping...

Nu Har vi äntligen fått en prisuppgift av Värsåsvillan. Men om man får kämpa så länge för att bara få ett pris, hur länge/mycket kommer man att få kämpa för att få ett hus?? Njea, det blir nog inte ett hus från Värsåsvillan.

Detta pris fick vi i alla fall:

Lite mer info angående Värsåsvillan Varnhem.

Nyckelfärdigt hus inkl grundläggning med betonplatta
2 490 000:-

Dubbelgarage i oisolerat utförande med betongplatta
190 000:-

Centraldammsugare ingår i Värsåsvillans standard.
Tillägg för putsad fasad är ca 200 000:-

Vill bara tillägga att inte heller jag fått nån respons från Värsåsvilan, när det gäller priser. De tycker jag är väldigt dåligt, de har tappat en potentiel köpare just nu. Om man sk a handla en merca för en miljon så står det klart och tydligt vad den kostar och alla tillval, varför är det inte så med hustillverkarna. Det borde vara lag på prissättningen så att kunden vet vad det handlar om och slutar slösa sin tid på att jaga företagen på prisuppgifter.

Vi var också väldigt intresserade av Värsåsvillan. Jag lyckades få till ett möte med säljaren i Örebro. Efter det har jag försökt ringa honom ca 15 ggr utan svar. Till sist fick jag fatt i honom och bad då om en offert på det vi diskuterat vid vårt tidigare möte. Han lovade återkomma med denna troligtvis inom tre veckor..... Detta var i Juni och vi har inte hört av honom sedan dess.

Jag kan förstå om många husleverantörer har mycket att göra i dessa dagar. Vad jag dock inte kan acceptera är total avsaknad av respons. Om det inte finns tid för fler affärer just nu säg då det men lova inte något som inte kan uppfyllas. Vi har varken tid eller lust att sitta och diskutera med leverantörer som inte kan leverera, det är respektlöst. Tyvärr har jag upplevt precis samma resa även med A-hus i Örebro....Möte, offertförfrågan, ingen respons......uselt :mad:

/Magnus

Hörde precis att en av säljarna i Linköping är sparkad (trevlig men inkompetent...)

bra att veta,värsås var en av våra alternativ.
då lägger vi dom åt sidan.

Vi har precis byggt ett fritidshus från Värsåsvillan (Björkö 79) och är väldigt nöjda med dem. Vi hade inte ngt problem med att få tag i prisuppgifter från säljaren (Sthlm). Vi tyckte också att kontakten med huvudkontoret, d.v.s. leveranser, reklamationer m.m. fungerade mkt bra. Det var aldrig ngt "tjafs" när man skulle reklmaera skadat material, vilket jag tycker visar på bra kundvård.

Vad som däremot inte fungerade lika tillfredsställande var kontakten med arkitekterna och när de skulle rita in huset på bygglovsritningarna. Det blev fel flera gånger...

Sammanfattningsvis tycker jag dock att det känns som om man får ett väldigt gediget hus för pengarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.