Kapat upp panel samt spacklat på garderoben. Nu är det mest tråkigt spacklade, slipande och målande kvar. Tacka vet jag riktiga verktyg...
 
  • Ett oavslutat inbyggt förvaringsskåp med spacklade kanter och träfaner, i ett rum med en bokhylla och skor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TriNitro och 3 till
  • Laddar…
A
Börjat bygga den nya spånsugsanläggningen till sist. Ett sk renluftsaggregat med extremt små partikelutsläpp efter rening. Blir mkt plock och böjar när man inte har takhöjden överallt. Hoppas nu att man kan hålla astman och nu tyvärr diagnostiserad KOL i schack. Man måste ta sig vidare i livet, snickra ger jag aldrig upp.
Verkstadsinteriör med ventilationssystem, maskiner, verktyg och arbetsbänk. Industriell atmosfär, pågående installation eller underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snickeriverkstad med Felder-maskiner, dammutsug, rörsystem, anslagstavla och arbetsbänk. Industriell och ordnad miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tjrex och 30 till
  • Laddar…
Sågat akustikpanel vid snedtak med hjälp av T-vinkel och japansåg :)
 
  • En långsmal vit rumshörna med parkettgolv och ett utdraget måttband över en svartvit randig matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhus, trägolv, randig matta rullas ut, tomrum, vit vägg, mätverktyg, nedre delen av ben.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träribbor lutade på vit yta, skummadrass synlig, rullkniv, parkettgolv, vardagsrumsinteriör, hemmafix, montering eller DIY-projekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vertikala träribbor på vägg under snedtak, minimalistisk design, neutrala färger, trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Popmakaren och 29 till
  • Laddar…
Renoverat ett loppisfynd, blev riktigt trevlig att använda.
 
  • Verkstadsbord med trähyvel, spån, verktyg och en skruvstäd. Arbete med träbearbetning. Oorganiserad miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En rostig hyvel på ett bord täckt med tidningar, oordning i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Popmakaren och 37 till
  • Laddar…
Klyvt ved med yxa. En skottkärra framför en staplad vedhög utomhus på en gräsmatta, med bar träd och himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Vänt 2 faser i kontakten till min däckmaskin.
Den har snurrat åt fel håll sen jag flyttade 2009 i 3 olika boenden.
Ska nog inte flytta mera, så det var nog sista gången.
 
  • Gilla
  • Haha
stigen och 1 till
  • Laddar…
Smällt ihop en sågbock för slanor av nåt mellanting av såna här modeller Träved staplad på pall, grön vagn, röd klyv, utomhus nära byggnad, soligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. En skiss av en träbänk med måttangivelser och konstruktionsdetaljer.

Borde tagit en bild, men de ser ju sådär ut i spillvirke. Och nu är det för mörkt.

Tror 25 cm till ”sågbotten” blev lite för lågt, men får väl se.
 
  • Gilla
Henningelvis och 3 till
  • Laddar…
Jag smet från ägg, svärmor och barn och fick ett par timmar på skolan helt själv. Tyst och lugnt, alla tvingar för mig själv och ett steg framåt med TV-bänken.
Träkonstruktion fastklämd med många träklämmor, limning pågår, verkstadsbakgrund, pensel för limning till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trähantverk, hylla med lådor, verktyg i bakgrunden, snickarverkstad, konstruktionsprojekt, träbearbetning, handgjort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MickeLarsson och 16 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag smet från ägg, svärmor och barn och fick ett par timmar på skolan helt själv. Tyst och lugnt, alla tvingar för mig själv och ett steg framåt med TV-bänken.
[bild]
[bild]
”Silence is golden” :love:
 
  • Gilla
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag smet från ägg, svärmor och barn och fick ett par timmar på skolan helt själv. Tyst och lugnt, alla tvingar för mig själv och ett steg framåt med TV-bänken.
[bild]
[bild]
Du var tvingad att bygga nåt, visst?
 
  • Haha
Testarn
  • Laddar…
På onsdag kommer de och tar ned björkarna. Jag har byggt ett nytt hus åt dem av allt virke jag hade hemma. Egentligen borde det vara något sorts stöd mellan sektionerna också, men nu är faktiskt alla sparade brädstumpar och regelbitar slut.
Under konstruktion trädgårdsförråd, obehandlat trä, soligt, bostadshus i bakgrunden, gräsmatta, stentrampstenar, stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cpalm och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren
Lagade högtryckstvätten igår, den nya kodningen hade legat till sig lagomt länge nu, eller så var det först nu det var lämpligt att tvätta hemma igen :D

Tänkte byta däck idag, men då jag hade ”hjälp” av dottern så tog allt väldigt mycket längre tid än normalt, så hann bara tvätta fälgarna ordentligt! :p
Två rader med däck och fälgar, troligtvis för byte, på trottoar bredvid våt väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Lagade högtryckstvätten igår, den nya kodningen hade legat till sig lagomt länge nu, eller så var det först nu det var lämpligt att tvätta hemma igen :D

Tänkte byta däck idag, men då jag hade ”hjälp” av dottern så tog allt väldigt mycket längre tid än normalt, så hann bara tvätta fälgarna ordentligt! :p
[bild]
Konding eller kodning? :cool:
Utan "stjälpreda" hade du bara blivit klar med hälften av hjulen. ;)(y)
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Konding eller kodning? :cool:
Utan "stjälpreda" hade du bara blivit klar med hälften av hjulen. ;)(y)
”T9” ;)

äsch själva bytet går normalt sett fort, men lär ju vaxas innan också :crysmile:
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
”T9” ;)

äsch själva bytet går normalt sett fort, men lär ju vaxas innan också :crysmile:
Börjar närma sig byte här med, ena paren tvättade men ovaxade, andra lortiga samt svärmors... :oops:

Men kan ska ju roa sig med nåt nästa helg också. :crysmile:
 
  • Gilla
SamiHus och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.