K Kurtivan skrev:
Ahh, se där, vad bra. Det jag hörde kanske härrörde från Kivras början.
Rykten som inte stämmer är det som sprids snabbast.........
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
detta var för 5-10 årsedan när Kivra var nytt. jag fick ingen notering utan allt låg i appen om jag minns rätt
Ja, i början när det inte fanns en app och de endast skickade notifieringar via mail så hade de problem. Mailen hamnade i skräpposten för mig. Var nära att missa nån broavgift från trafikverket på 8 kronor. Idag fungerar notifieringarna, mail, notis i appen etc. Sedan kan man ha synpunkter på deras webbsida etc men det är bättre än att få ett blött pappersbrev i lådan vid vägen.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Många meddelanden blir det, tänkte inte på det (uppfinnaren från Sundbyberg).
Aha, du menar han AIK supportern? :)
 
  • Gilla
  • Älska
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Ja, i början när det inte fanns en app och de endast skickade notifieringar via mail så hade de problem. Mailen hamnade i skräpposten för mig. Var nära att missa nån broavgift från trafikverket på 8 kronor. Idag fungerar notifieringarna, mail, notis i appen etc. Sedan kan man ha synpunkter på deras webbsida etc men det är bättre än att få ett blött pappersbrev i lådan vid vägen.
Hade samma erfarenhet och gav då upp. Av principskäl så vägrar jag att beblanda mig med Kivra igen
 
Skulle man välja bort program/tjänster för hur de var för 5-10 år sedan som nyutvecklade riskerar man att välja bort det som fungerar bra idag och blivit "mogna" utifrån funktionalitet och stabilitet, samt betydligt mera användbara. Men det får var och en avgöra vad som passar för sina behov.

Igår dök det upp en faktura i Kivra från en ny aktör som tidigare varit papperspost. Svenska Kennelklubben kom den vägen för rasklubb.
Man kan söka här vilka som är anslutna. Enligt Kivra "Sök bland tiotusentals anslutna företag"
https://kivra.se/sv/privat/sa-funkar-det/alla-som-skickar
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Ja, i början när det inte fanns en app och de endast skickade notifieringar via mail så hade de problem. Mailen hamnade i skräpposten för mig. Var nära att missa nån broavgift från trafikverket på 8 kronor. Idag fungerar notifieringarna, mail, notis i appen etc. Sedan kan man ha synpunkter på deras webbsida etc men det är bättre än att få ett blött pappersbrev i lådan vid vägen.
Jag ser själv inget större fel på Kivras websida och att kolla vilka notifieringar man ska få är ju enkelt.
Sen för en faktura så är det då som standard både en notifiering när fakturan anländer samt en påminnelse ett par dagar innan förfallodag.

Men jag tror huvudproblemet är "rena rama röran" både i mobilen samt mailen, sen att Kivra skulle klassas som skräppost är klart märkligt för dagens spamfilter i de stora mailtjänsterna är ju klart bra.

Inställningssida för e-post och pushnotiser på en tjänst vid namn KIVRA.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jag ser själv inget större fel på Kivras websida och att kolla vilka notifieringar man ska få är ju enkelt.
Sen för en faktura så är det då som standard både en notifiering när fakturan anländer samt en påminnelse ett par dagar innan förfallodag.

Men jag tror huvudproblemet är "rena rama röran" både i mobilen samt mailen, sen att Kivra skulle klassas som skräppost är klart märkligt för dagens spamfilter i de stora mailtjänsterna är ju klart bra.

[bild]
Varför citerar du mig med dina personliga synpunkter? Du har uppenbarligen ingen aning om varför mailen hamnade i skräpposten och varför det var Kivras fel.
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Hade samma erfarenhet och gav då upp. Av principskäl så vägrar jag att beblanda mig med Kivra igen
Notifieringarna fungerar bra nu så du behöver inte vara rädd för den skull.
Visserligen var Kivras support mer än vanligt dryg och okunnig när jag hade kontakt med dem ang spamproblemet, men de lagade buggen.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Varför citerar du mig med dina personliga synpunkter? Du har uppenbarligen ingen aning om varför mailen hamnade i skräpposten och varför det var Kivras fel.
Nej jag bara kommenterade dina åsikter, jag kan inte se något större fel på Kivras websida inkl inställningar.
Sen att Kivra hamnar i ett spamfilter är också märkligt om man ser till de stora mailleverantörerna, det har jag aldrig noterat eller när jag städat upp i någons "rena rama röran"-mobil.
 
Det slog mig just hur förbannat smidigt det var att handla på ICA nyss. Betalade med mobilen / Google Pay, ICA-bonusen räknas automatiskt utan att jag måste pilla med ICA-kortet och kvittot hamnar i Kivra där jag nu kunde dubbelkolla att det verkligen var sådär fantastisk rabatt på vispgrädden! Jag hade förresten en rabattcheck också, som inte låg glömd hemma på köksbordet som de brukar göra, utan redan fanns elektroniskt i ICAs system. Ibland blir jag impad av tekniken. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.