Vänder mig till det eminenta forumet med några nybörjarfrågor.
Jag har ett kallgarage som är öppet upp till nock. Har tidigare noterat mörka partier i taket som jag tänkt bara beror på att taket är 40 år gammalt men har nu insett att det antagligen är mögel. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Min plan är att göra ett innertak som är isolerat för att värma upp med luft luft pump och ha hemmagym (1/3 del av garaget har redan innertak och är uppvärmt, så är som ett eget rum i garaget). Finns det risk att man börjar må dåligt av att vistas i detta utrymme 4h i veckan?
Vad bör jag i så fall göra?
Låta det vara och byta tak inom några år?
Spraya på något mögelmedel?
Fler ventiler på kortsidorna? Sitter 1st i vardera ände just nu.
Lyfta pannor och leta hål i takpappen?
Jag har ett kallgarage som är öppet upp till nock. Har tidigare noterat mörka partier i taket som jag tänkt bara beror på att taket är 40 år gammalt men har nu insett att det antagligen är mögel. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Min plan är att göra ett innertak som är isolerat för att värma upp med luft luft pump och ha hemmagym (1/3 del av garaget har redan innertak och är uppvärmt, så är som ett eget rum i garaget). Finns det risk att man börjar må dåligt av att vistas i detta utrymme 4h i veckan?
Vad bör jag i så fall göra?
Låta det vara och byta tak inom några år?
Spraya på något mögelmedel?
Fler ventiler på kortsidorna? Sitter 1st i vardera ände just nu.
Lyfta pannor och leta hål i takpappen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto