Vänder mig till det eminenta forumet med några nybörjarfrågor.

Jag har ett kallgarage som är öppet upp till nock. Har tidigare noterat mörka partier i taket som jag tänkt bara beror på att taket är 40 år gammalt men har nu insett att det antagligen är mögel. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Min plan är att göra ett innertak som är isolerat för att värma upp med luft luft pump och ha hemmagym (1/3 del av garaget har redan innertak och är uppvärmt, så är som ett eget rum i garaget). Finns det risk att man börjar må dåligt av att vistas i detta utrymme 4h i veckan?

Vad bör jag i så fall göra?
Låta det vara och byta tak inom några år?
Spraya på något mögelmedel?
Fler ventiler på kortsidorna? Sitter 1st i vardera ände just nu.
Lyfta pannor och leta hål i takpappen?

Inre tak och vägg av träplankor i en konstruktion, med synligt isoleringsmaterial och spikar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med träpaneler i olika nyanser och mönster. Spår av färg och slitage synligt.
Skapa konto
Träpaneler på vägg och tak, skugga, rör till höger, naturlig färg, horisontellt monterade, rustik känsla.
Skapa konto

Jag skulle inte oroat mig..

Ser gammalt ut och kan vara från byggtiden att nån bräda var lite fuktigare etc...

Som vanligt... Ta lite kort/rita lite ringar/bygg inspekterbart/bra ventilation...

/ATW

• Gilla
Seban
  • Laddar…
Tack för svar. Hur är det med att förvara grejer på en vind med lite mögel, inga problem så länge det är såpass lite?

Väggen på första bilden ser ju dock inte alls bra ut

S Seban skrev:
Tack för svar. Hur är det med att förvara grejer på en vind med lite mögel, inga problem så länge det är såpass lite?
Det svåra med att förvara saker på en vind är ju fukten. Luktar det idag kommer alla dina saker du förvarar att riskera börja lukta.

Manganbangan Manganbangan skrev:
Väggen på första bilden ser ju dock inte alls bra ut
Tänker du på det vita eller svarta? Det svarta ser ut som en blandning av spindelväv och söndersmulade löv

Det vita tänkte jag på

Manganbangan Manganbangan skrev:
Det vita tänkte jag på
Tack , ska kika närmare på det

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.