2 949 läst · 19 svar
3k läst
19 svar
8 intressanta attefallshus – inspiration
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 112 inlägg
Funderar du på hurdant attefallshus du ska bygga? Här får du inspiration i form av 8 attefallshus med olika inredning och form.
Du kan läsa artikeln här: 8 intressanta attefallshus – inspiration
Du kan läsa artikeln här: 8 intressanta attefallshus – inspiration
Man undrar hur byggherren av nr 1 gjort för att få till den takhöjden. Ser ut som de försökt trixa med en källare eller suterrängdel, men jag tvivlar på att det verkligen är enligt boken när så stor del är exponerad.
Om det verkligen granskats och blivit godkänt hade det varit intressant att använda det knepet för min egen del.
Om det verkligen granskats och blivit godkänt hade det varit intressant att använda det knepet för min egen del.
låg flera såna till salu om jag mins rätt i huddinge som var byggda av samma företagK kabelkaparen skrev:Man undrar hur byggherren av nr 1 gjort för att få till den takhöjden. Ser ut som de försökt trixa med en källare eller suterrängdel, men jag tvivlar på att det verkligen är enligt boken när så stor del är exponerad.
4m i medelhöjd så det går att få två bra våningar med sutteräng.K kabelkaparen skrev:Man undrar hur byggherren av nr 1 gjort för att få till den takhöjden. Ser ut som de försökt trixa med en källare eller suterrängdel, men jag tvivlar på att det verkligen är enligt boken när så stor del är exponerad.
Är det så man gjort med nr8 isf.? https://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/5CDS8O4KCTC59R9RT twoody skrev:
Ser ju ut att vara 2,4m takhöjd på nedre plan och ståhöjd på ovanvåningen också.
Har man bra förutsättningar för en sutteräng så kan man nog få in 2,4 på båda planen.M Markarbetaren skrev:
Har man tex plan tomt kan man bygga ner attefallaren typ 60-80 på tre sidor och då får man in 2,4 bottenvåning och 180-200 m på övervåning.
Finns trådar här på bygga hus har jag för mig som gjort detta.
Om det hade varit riktig sutteräng det varit möjligt att göra enligt reglerna, men tittar man på fler bilder från platsen så ser man att det är nästan plan mark och verkar bara vara uppfyllt mot "källardelen" på en av fyra sidor, resten ser ut att vara i golvnivå.T twoody skrev:
Men på de måttsatta ritningarna såg det säkert rätt ut.
99% hyrs inte ut problemet är ju att om man har råd att bygga ett attefallshus på sin tomt i storstad så behöver man inte den inkomsten en då, jag har bekant som testa att hyra ut men det gick inte bra alls först var det svårt att hitta en student som ville hyra sen vart det bara strulT twoody skrev:
Jag skulle säga att mer än 99% av attefallshusen i Stockholmsområdet hyrs ut, inkl extrarum i källare mm.M maria01 skrev:
prata med polaren i veckan bor ett stort villaområde i stockholm han vet bara en som hyr ut i hela området och det ingen brist på attefallshus men dom används mer gästhus eller kontor eller hyrs ut som airbnbJonatan79 skrev:
området jag själv är uppvuxen i finns 3 som har studenter som hyr
att attefallshusen skulle lösa bostadsbristen är ju helt fel
Alla vet att det inte löser bostadsbristen eller ens i närheten… Politisk mumbojumbo som vanlig!M maria01 skrev:prata med polaren i veckan bor ett stort villaområde i stockholm han vet bara en som hyr ut i hela området och det ingen brist på attefallshus men dom används mer gästhus eller kontor eller hyrs ut som airbnb
området jag själv är uppvuxen i finns 3 som har studenter som hyr
att attefallshusen skulle lösa bostadsbristen är ju helt fel