Frun klarar inte av att se dessa märken. Testade vanl akryl. Den sitter i men krymper.

Vad annat kan jag använda? Plastic padding?

En vit trädgårdsstol av trä, med synliga kvistmärken och flagnar av färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gul burk med text, "SUPER SPACKEL", elastisk spackel för hemmet på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A Atom skrev:
Frun klarar inte av att se dessa märken. Testade vanl akryl. Den sitter i men krymper.

Vad annat kan jag använda? Plastic padding?

[bild][bild]
Det funkar, men akrylfog ska funka. Var den för utomhusbruk? Sedan bör den också övermålas. Jag använder ofta Tec7, dyr men bra. Både limmar och fogar och klarar stora tempvariationer

• Gilla
Atom
  • Laddar…
Ställ en blomma framför. ;)

• Haha
sturnus
  • Laddar…
Trälim blandat med spån.

T Tompafix skrev:
Det funkar, men akrylfog ska funka. Var den för utomhusbruk? Sedan bör den också övermålas. Jag använder ofta Tec7, dyr men bra. Både limmar och fogar och klarar stora tempvariationer
Ok. Tack.

Det finns träspackel för utomhusbruk. Blir snyggare än att kladda med fog och annat, även om du såklart måste slipa och måla över det.

Lite sent i processen, men om du gör som båtbyggarna med limmad plugg blir det bäst

- använd kvistborr/forstnerborr för att skapa en försänkning. 10 mm djupt är lagom.
- skruva fast ribborna som vanligt i försänkningen
- med ett pluggborr skapar du pluggar i samma material som ribborna och med samma diameter som försänkningen
- häll upp lite 1-komp uretanlim (utelim) i en plastmugg
- fukta försänkningen med en blomspruta
- doppa pluggen lätt i limmet och knacka in i försänkningen. Gärna med ådrorna åt samma håll
- låt härda i ett par timmar. Limmet kan skumma lite.
- använd en japansåg och kapa av den limmade pluggen.
- måla

• Gilla
Turbo_Tail
  • Laddar…
Plastic Padding PP100 - lättslipat, blir hur bra som helst.

Det primära är att spackla med ett 2K spackel. Då slipper man sjunkningarna iallafall.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.