Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Håller på att få ordning på en garagedomkraft som inte vill hålla trycket
Började med att den "tog" mindre o mindre i varje slag för att tillslut bli oanvändbar
Fyllde på en skvätt olja för att dagen efter komma ut till en pöl på golvet
Efter isär montering så hittade jag en dold insexskruv på högra gaveln bakom plåten som utgör domkraftens högra sida som var lös och läckte
Efter den blev dragen, oljan påfyllt och luftad så pumpar den upp som den skall, har svårt att släppa trycket och om jag ställer mig på den så sjunker den ihop så den klarar inte hålla tryck ändå
Någon som har tips på vad som är fel?
Började med att den "tog" mindre o mindre i varje slag för att tillslut bli oanvändbar
Fyllde på en skvätt olja för att dagen efter komma ut till en pöl på golvet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter isär montering så hittade jag en dold insexskruv på högra gaveln bakom plåten som utgör domkraftens högra sida som var lös och läckte
Efter den blev dragen, oljan påfyllt och luftad så pumpar den upp som den skall, har svårt att släppa trycket och om jag ställer mig på den så sjunker den ihop så den klarar inte hålla tryck ändå
Någon som har tips på vad som är fel?
Produkter som diskuteras: "insexskruv"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Tyckte inlägget blev lite rörigt
Symptom
Kan pumpa upp men saknar kraft och kollapsar vid tryck
Åtgärd byta packning
Internt i kolven eller i backventilen?
Symptom
Kan pumpa upp men saknar kraft och kollapsar vid tryck
Åtgärd byta packning
Internt i kolven eller i backventilen?
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Jo faktiskt, tätade den mystiska skruven med gängtätning och bytte några o-ringar så nu lever den igen
Produkter som diskuteras i tråden