Behöver komma åt en slang under min asko D5436. Men kan inte se hur jag kan öppna upp den. Lyckats lossa bakstycket och lokaliserat slangen, men skulle behöva blottlägga hela maskineriet.
Några tips på hur det går till på denna modell?
Några tips på hur det går till på denna modell?
Vilken av slangarna?S Självdrängen skrev:
Allt (nästan) gå att fixa i detta läget.
Har nu bråkat ett tag med min diskmaskin. Bytt div slangar i botten som mössen tuggat hål på.
Började få felkoden f11 och har efter det även bytt en tryckströmbrytare.
Men får fortfarande felet f11. Ibland slutar den att ta in vatten i maskinen. Den dränerar som den ska.
Trodde att det skulle vara tryckströmbrytaren som spökade men det sitter som sagt en ny där nu. (Är den sensorn som ska känna om det ör vatten kvar i maskinen, om jag förstått det rätt. Och den ska inte ta in mer vatten om det fortfarande finns kvar)
Är lite funderas över vad det nu kan vara för fel.
Någon som har erfarenhet av f11 fel?
"Bottenventilen" är rengjord och rensad från gammalt fett. Pumpvingen till dräneringspumpen går runt. Maskinen dränerar som den ska.
Men får fortfarande felet f11. Ibland slutar den att ta in vatten i maskinen. Den dränerar som den ska.
Trodde att det skulle vara tryckströmbrytaren som spökade men det sitter som sagt en ny där nu. (Är den sensorn som ska känna om det ör vatten kvar i maskinen, om jag förstått det rätt. Och den ska inte ta in mer vatten om det fortfarande finns kvar)
"Bottenventilen" är rengjord och rensad från gammalt fett. Pumpvingen till dräneringspumpen går runt. Maskinen dränerar som den ska.
Å nivåkammaren till tryckströmbrytaren kemiskt ren?S Självdrängen skrev:Har nu bråkat ett tag med min diskmaskin. Bytt div slangar i botten som mössen tuggat hål på.
Jag börjar känna mig tveksam till det. Har nu försökt komma åt den kanalen och rensa. Har fått ut lite fett men den ger fortfarande f11.electroluxaren skrev:
Tips på hur man kommer åt den ordentligt?
Tog tryckluft till slut. Gick utmärkt och nu verkar allt fungera.
Tack för hjälpen.
Problemet löst:
F11 uppkom även fast diskmaskinen pumpade ut allt vatten. Fyllde ej på nytt vatten.
F11 avhjälptes med att göra rent kanalen till pressostaten/tryckströmbrytaren.
Felsökte bla genom att lossa pressostaten och starta diskprogram. Då fyllde maskinen vatten.
Tack för hjälpen.
Problemet löst:
F11 uppkom även fast diskmaskinen pumpade ut allt vatten. Fyllde ej på nytt vatten.
F11 avhjälptes med att göra rent kanalen till pressostaten/tryckströmbrytaren.
Felsökte bla genom att lossa pressostaten och starta diskprogram. Då fyllde maskinen vatten.