Jag tänkte byta ut ett gammalt element anslutet med gamla 17 mm järnrör, till ett mittmonterat med 1/2 anslutning. Hur hade ni gjort anslutningen mot dom gamla rören? Vatettekoppling?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ingen fel med Vatettes röda ringa. Jag har dem hos mig på några 10 ror och de har hållit täta i fler år
Kan det nog vara, vet att dom är dyra, vi fick några tusingar för dom andra, men dom är risigare än dom ser ut, väldigt mycket färg kladdat på dom, och dammsamlare enligt frugan.G guggen skrev:
Ok. Det går inte hitta bättre än de där gamla nämligen.B Boken64 skrev:
Ska du byta till ny panelradiator så är det enklast att ta en utan integrerat koppel. Då kopplar man den likadant som den gamla, med snabel. Det kräver dock oftast att man justerar längden på tilloppsröret (kapa och gänga om, eller montera en förlängningsnippel beroende på c/c mått på den nya radiatorn). Ev lägger man någon passbit bakom radiatorkonsollerna för att justera måttet från vägg.
Misstänker att TS vill ha nåt som stämmer centralt med fönstret.L lordi skrev:Ok. Det går inte hitta bättre än de där gamla nämligen.
Ska du byta till ny panelradiator så är det enklast att ta en utan integrerat koppel. Då kopplar man den likadant som den gamla, med snabel. Det kräver dock oftast att man justerar längden på tilloppsröret (kapa och gänga om, eller montera en förlängningsnippel beroende på c/c mått på den nya radiatorn). Ev lägger man någon passbit bakom radiatorkonsollerna för att justera måttet från vägg.