GK100 GK100 skrev:
Tyvärr då moment 22 och få som intresserar sig för de tekniska frågorna vilket är de enda jag öht ser till och finner den obesett mycket förbi tex i sammanhanget "skräp" som Garo fast med sifferserierna rätt angedda.
Har läst meningen ett antal gånger och jag är nog lite torsdagströg, men jag förstår inte om du menar att Garo är skräp eller inte..
Har du lust att förtydliga och motivera? Jag funderar på en laddbox från dem…
 
Redigerat:
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
F
blackarrow blackarrow skrev:
Den är utvecklad och tillverkad i Norge, så den biten är enkel.


Det flyttas väl bara uppåt till ägarna. Moderbolagen kommer inte helt undan ansvaret för ett dotterbolag genom dotterbolagets konkurs. Det har väl både ABB och GM fått erfara…
Men själva idén med AB är ju att det är en egen juridisk person som kan gå i konkurs när pengarna är slut.
Rätta mig om jag har fel men finns det ett moderbolag? Easee är ju en startup som åtminstone började utan egen tillverkning, och jag tror det är så fortfarande. De köpte initialt in tillverkningen komplett från Norautron och jag tror det är så fortfarande?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Har läst meningen ett antal gånger och jag är nog lite torsdagströg, men jag förstår inte om du menar att Garo är skräp eller inte..
Har du lust att förtydliga och motivera? Jag funderar på en laddbox från dem…
Som laddbox säkert helt ok med funktionerna man normalt förväntar sig av dessa. Det jag menade var snarare tex deras och Eldons mer än helkonventionella lösnimgar i trådens tema för jordfelsskydd osv något som inte siktar mot eller direkt har frantiden för sig. Det hindrar dem ju inte från att bre ut sig i olika sammanhang likt "Feta kontakter för säkerhets skull" etc.

Så välj du den box du ser bäst för dig men räkna inte mrd att de är mer funktionella efter 10 år eller i minus fyrtio grader än Easee sett till (JFB) eller allmänt jordfelsskydd det är de sannolikt inte.
 
GK100 GK100 skrev:
Som laddbox säkert helt ok med funktionerna man normalt förväntar sig av dessa. Det jag menade var snarare tex deras och Eldons mer än helkonventionella lösnimgar i trådens tema för jordfelsskydd osv något som inte siktar mot eller direkt har frantiden för sig. Det hindrar dem ju inte från att bre ut sig i olika sammanhang likt "Feta kontakter för säkerhets skull" etc.

Så välj du den box du ser bäst för dig men räkna inte mrd att de är mer funktionella efter 10 år eller i minus fyrtio grader än Easee sett till (JFB) eller allmänt jordfelsskydd det är de sannolikt inte.
Du menar de som har JFB + riktigt kontaktor? De lär hålla i decennier.
 
Kretskort och komponenter inuti elektrisk enhet, förmodligen laddstation eller kontrollenhet. Märkt "Zaptec".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade bild på innanmätet i en Zaptec. Har ett stort tre-fas frånskillningsrelä som bryter alla faser samtidigt. Nån som har en bild på hur Easee ser ut?
 
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
[bild]
Hittade bild på innanmätet i en Zaptec. Har ett stort tre-fas frånskillningsrelä som bryter alla faser samtidigt. Nån som har en bild på hur Easee ser ut?
Hittar inga bra bilder på easee. Men zaptec har det dyra fina panasonic relät som mekaniskt kopplar samman faserna och har över 3.2mm brytavstånd.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Mikael_L
Så här ser min easee som jag har hemma ut.
Som synes väldigt hermetiskt slutet
Svart laddningsstation med flera portar, QR-koder, tillverkad i Norge, något för teknisk utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart plast, möjligt tekniskt föremål, dustigt, otydligt objekt, närbild, delvis ovanpå en kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart, bärbar EV-laddningsrobot, kontakter, instruktionsetikett, träyta, teknisk utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart plasthölje med fyra metallstift, troligen en del av elektronisk utrustning eller laddare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart plastadapter, sju-polig rund kontakt, fyra stift, mot trät underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Man hade ju gärna sett innehållet
 
Mikael_L
Jag ser inget sätt att öppna cherge-berryn utan att skära upp plasten.
Och det tänker jag inte göra, utan istället lämna tillbaka den.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag ser inget sätt att öppna cherge-berryn utan att skära upp plasten.
Och det tänker jag inte göra, utan istället lämna tillbaka den.
Förstår det. Och uppenbarligen vill inte Easee visa vad som finns i. Undra varför?! (ok det var onödigt. Troligen för att få bra ip klass.)
 
A anis16 skrev:
[bild]
Hittade bild på innanmätet i en Zaptec. Har ett stort tre-fas frånskillningsrelä som bryter alla faser samtidigt. Nån som har en bild på hur Easee ser ut?
För tydlighetens skull är det en Zaptec PRO på bilden. Den vanligaste Zaptec boxen på villor är GO.
 
Mikael_L
S swirve skrev:
Förstår det. Och uppenbarligen vill inte Easee visa vad som finns i. Undra varför?! (ok det var onödigt. Troligen för att få bra ip klass.)
Jag tycker den känns välbyggd, så ja, jag har aldrig tänkt annat än att det är en fördel.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
För tydlighetens skull är det en Zaptec PRO på bilden. Den vanligaste Zaptec boxen på villor är GO.
Hmm, det här kortet skulle kunna vara för Zaptec Go. Saknar footprint för stora reläet...
Kretskort med komponenter, elektroniska delar, grönt, mönsterkort, teknologi, produktionslinje, ingen person synlig.
(PCB panel för 4 laddare)
 
Det finns en bild då reläerna är monterade på ett kretskort. Kommer från Easee egen film.

Kretskort med komponenter och anslutningar, elektronik, selektiv fokus, teknikinnovation, grönt kretskort, silverfärgade komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag hade gärna grottat ner mig lite i de tekniska detaljerna…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.