Hej har en lite drygt 5 år gammal Bosch WTW875 som läcker vatten , när jag upptäckte detta var behållaren kanske fylld till 70% och det läg en del vatten på golvet

Tänkte kolla om någon på forumet har erfarenhet av detta

MVH
Jossi

A
J Jossi68 skrev:
Hej har en lite drygt 5 år gammal Bosch WTW875 som läcker vatten , när jag upptäckte detta var behållaren kanske fylld till 70% och det läg en del vatten på golvet

MVH
Jossi
Behållare?
Vattennivån går inte upp till glasets underkant under gång.
Rensat silen på länge?
Stopp i avloppet.?
Står den i våtutrymme?
Mycket vatten?

J Jossi68 skrev:

MVH
Jossi
Du kanske behöver tömma kondenstanken lite oftare? Jag får aldrig min att bli 70% full då jag tömmer efter varje användning, enligt manualen. Och även om du har kondensavrinning med slang, som jag har, samlas det lite vatten i tanken.

Behållare det är kondenstanken jag menar , har inte sett att vattennivån skulle nå upp till glaset under gång
silen ? inget jag hittar i manualen ?
Avloppet i maskin har jag inte kollat får nog dra ut maskin och kolla hur det ser ut på baksidan
maskin står inte i våtutrymme
mycket var det kanske inte men tycker det är skumt aldrig sett detta innan (vatten på golvet som kommer från tumlaren)

den töms väl nästan varje gång
vi har ingen avrinning med slang

var sitter silen ? har läst manualen men inget jag hittar där

A
J Jossi68 skrev:
Behållare det är kondenstanken jag menar , har inte sett att vattennivån skulle nå upp till glaset under gång
silen ? inget jag hittar i manualen ?
Avloppet i maskin har jag inte kollat får nog dra ut maskin och kolla hur det ser ut på baksidan
maskin står inte i våtutrymme
mycket var det kanske inte men tycker det är skumt aldrig sett detta innan (vatten på golvet som kommer från tumlaren)

den töms väl nästan varje gång
vi har ingen avrinning med slang

var sitter silen ? har läst manualen men inget jag hittar där
fel av mig!
tänkte på en annan modell!
men om det blir förmycket vatten i pumpens hus kan det rinna över
du verkar ju ha en med sk självrengörande kondensor och då har det visat sig att det kan bli för mycket skit i denna så att det täpper vattenflödet och istället för att göra rent kondensorn så rinner det ut i skarvarna.

för att kolla detta måste du ta isär maskinen rätt mycket och öppna upp luckan till vänster nere, såga upp chassit och beställa ett repkit

ok det lät ju inte enkelt det är luckan på framsidan du menar ? var och ryckte i den men fick inte loss den
kanske ska ta loss den och kolla hur det ser ut innanför ?

A
J Jossi68 skrev:
ok det lät ju inte enkelt det är luckan på framsidan du menar ? var och ryckte i den men fick inte loss den
kanske ska ta loss den och kolla hur det ser ut innanför ?
får du loss den så brukar några av öronen gå sönder
därbakom har du en förseglad lucka som du måste skära upp och ersätta med luckan i kittet

ok får nog ta isär och kolla hur det ser ut , eftersom det mesta verkar hamna i kondenstanken borde det ju inte vara nån slang eller liknande som är kass

tack för förslagen och hjälpen så länge

A
J Jossi68 skrev:
ok får nog ta isär och kolla hur det ser ut , eftersom det mesta verkar hamna i kondenstanken borde det ju inte vara nån slang eller liknande som är kass

tack för förslagen och hjälpen så länge
nä det är nog i rengöringsfasen då den tömmer tankens vatten ner över kondensorn

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.