Hej,
Idag upptäckte min snickaren att yterdörren montering var inte isolerad. Nu förstår jag varför har vi frusit (i köket och hallen var värre) varje vinter efter vi bytte ut alla fönster och ytterdörren i vårt hus 2019. Vi löste problemet genom att använda elelement men nu gick det inte använda de sp det har varit kallt. Vi ringde snickaren för att han skulle kolla ett dörrkarm som var löst och att det drog in kall luft in huset. Då tog bort han alla dörrkarmar och det var inte isolerad. Kan ni ge tips om hur ska jag till väga för att reklamera detta?
Tack för svar.
Idag upptäckte min snickaren att yterdörren montering var inte isolerad. Nu förstår jag varför har vi frusit (i köket och hallen var värre) varje vinter efter vi bytte ut alla fönster och ytterdörren i vårt hus 2019. Vi löste problemet genom att använda elelement men nu gick det inte använda de sp det har varit kallt. Vi ringde snickaren för att han skulle kolla ett dörrkarm som var löst och att det drog in kall luft in huset. Då tog bort han alla dörrkarmar och det var inte isolerad. Kan ni ge tips om hur ska jag till väga för att reklamera detta?
Tack för svar.
Vart var det inte isolerat? Mellan karmen och väggen? Enklast är väl att ringa dem som monterade dem.Milonga skrev:Hej,
Tack för svar.
Kontaktade de men de vill inte betala för åtgärdskostnader.T Tompafix skrev:
Dock kommer de att skicka någon som ska titta på fönsterna eftersom det blåser in kallt luft. Bifogar bilder.
Jag antar att detta inte gjordes av någon fönster/ dörrfirma utan nån "byggare"Milonga skrev:
Det ska åtminstånde drevas runt alla fönster och dörrar. Ser inge vidare ut.
Milonga skrev:
Det du petar på med kniven i videon. Är det diffutuonsspärren? Om man läser t.ex. Hur man ska installera en dörr/fönster korrekt så ska man helst ha 10-15mm runt hela karmen för att kunna isolera rätt.Milonga skrev:
Man drevar längst ut sedan ska det vara bottningslist och fog mot insidan för att det ska vara tätt innefrån.
Hej,H Hybro skrev:
Ja, försöker strida på detta, hoppas de fixar det. Min snickare fixade dörren, och företaget vill inte stå för kostnader.
Hej,T Tompafix skrev:Det du petar på med kniven i videon. Är det diffutuonsspärren? Om man läser t.ex. Hur man ska installera en dörr/fönster korrekt så ska man helst ha 10-15mm runt hela karmen för att kunna isolera rätt.
Man drevar längst ut sedan ska det vara bottningslist och fog mot insidan för att det ska vara tätt innefrån.
Det är snickaren som petar med kniven. Det var knappast halv cm där. Snickaren var tvungen att skära bort en del på kanterna för att kunna stoppa in isoleringen. Snickaren tyckte att det var ett fuskjobb.