K _Fredrik_ skrev:
Vad är det för smart lucka du sätter i stomme uppe för kablarna?
En vanlig inspektionslucka.
Finns mycket bättre än denna jag köpte på Jula, men Jula ligger granne :)
 
S
Märks att du är elektriker eftersom du börjar med att koppla in belysningen. :rofl:;)

Det där ser bra ut. Kommer bli fint.
Själv har jag övergett inbyggda spottar i mina projekt till infrästa ledlister.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Märks att du är elektriker eftersom du börjar med att koppla in belysningen. :rofl:;)

Det där ser bra ut. Kommer bli fint.
Själv har jag övergett inbyggda spottar i mina projekt till infrästa ledlister.
Hittegods är bra grejer :cool:
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vad är det för verktyg med rött handtag i skåpet?
 
X xLnT skrev:
Vad är det för verktyg med rött handtag i skåpet?
Grabbens magnet. Han plockar spik med den och den har inte hittat ut i garaget sen valvet/bjälklaget var öppet. Den var väldigt bra när jag bytte panel på förra huset och det hamnade en massa spik på gräsmattan.
 
Åsa Lund
Min man pillade isär en hårddisk och tog ut magneten. Monterad på en pinne är det ett grymt redskap för att plocka upp skruv och spik!
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Min man pillade isär en hårddisk och tog ut magneten. Monterad på en pinne är det ett grymt redskap för att plocka upp skruv och spik!
När vi bytte tak fäste jag neodymmagneter på undersidan av en kratta som jag släpade efter mig, fantastiskt verktyg, o sjuk med skräp i mattan!
 
  • Gilla
Citrona och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Grabbens magnet. Han plockar spik med den och den har inte hittat ut i garaget sen valvet/bjälklaget var öppet. Den var väldigt bra när jag bytte panel på förra huset och det hamnade en massa spik på gräsmattan.
Bra barnarbete! Viktigt att få stjälpa till i tid. (y)
 
  • Gilla
Bengt Larsson
  • Laddar…
Imorgon kommer de och mäter in bänkskivan.
Under veckan har jag jobbat ihop vitrinskåpet/tv-möbeln :)
 
  • Ett kök under renovering med omonterade skåp, byggmaterial och verktyg utspridda på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Ulrika M.M och 19 till
  • Laddar…
Har fått gjort en hel del i helgen med.

Hylla/skänk i vardagsrummet.
Här blir det router, gateways m.m i första skåpet och sällskapsspel och annat bös :)

Vitt skåp under montering, verktyg ovanpå, skyddspapper på golvet, inomhus renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum under renovering med grå skåp, röd verktygslåda och skyddspapper på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Område under renovering, köksinredning, skyddsplast på golvet, kartonger, byggmaterial och städutrustning synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Luckor och ugn/mikro

Kök under renovering med omonterade skåp och vitvaror, verktyg synliga, ej färdigställt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök, skåp, integrerad kyl, modern stil, pågående arbete, trästegar, skyddsplast, verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under renovering, skåp installerade, vit arbetsyta, verktyg, stege, gråa skåpluckor, inbyggnadsugn, skyddad golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 17 till
  • Laddar…
Du har ingen bild på placeringen av vägguttag till ugn och micro?

Bra jobbat förövrigt (y)
 
SC Aero SC Aero skrev:
Du har ingen bild på placeringen av vägguttag till ugn och micro?

Bra jobbat förövrigt (y)
Vi har en liknande lösning och våra uttag sitter såhär, men du va kanske ute efter Ramnemarks placering mer specifikt?

Modernt kök med inbyggd ugn och köksfläkt, svart och grått färgschema, ren design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Vi har en liknande lösning och våra uttag sitter såhär, men du va kanske ute efter Ramnemarks placering mer specifikt?

[bild]
Ska inte uttagen sitta så man enkelt kan dra ut kontakten (utan att montera ner den fasta installerade förbrukaren)?
 
X xLnT skrev:
Ska inte uttagen sitta så man enkelt kan dra ut kontakten (utan att montera ner den fasta installerade förbrukaren)?
Ingen aning?
Uttagen är monterade av elektriker som haft all info från början, sen vet jag inte om micron (som döljer uttagen) är fast installerad? Den är ju bara inskjuten i hålet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.