Skruv från Biltema
Flera lådor med skruvar staplade, dryckesburkar nedanför, verkstadsbakgrund med verktyg och bilens del.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hans Wänman och 3 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Skruv från Biltema
[bild]
Kortburk från Systembolaget. :cool:(y)
 
  • Gilla
sturnus och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ah, en päronhållare, som de galet nog hette en gång i tiden i företagets förrådssystem. :crysmile:(y)
Det heter de faktiskt fortfarande verkar det som. Tycker dessa är bättre än den andra sorten med ”pistolhandtag”.
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det heter de faktiskt fortfarande verkar det som. Tycker dessa är bättre än den andra sorten med ”pistolhandtag”.
Oj det hade jag inte en aning om.
Har varit helt övertygad om det var en "företagsunik" grej i alla år. :D
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
T
Bordscirkelsåg med sågklinga, skydd, verktyg och spånsugarutrustning i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag har jag blivit med bordssåg.
Det jag vet om den så här långt är att den är grön och fungerar :)
250mm klinga och tillverkaren eller märket är Tekny.

Är det någon som vet något om maskinen (eller märket?) så hade det varit kul att veta mer.

Bandsågsmaskin för träbearbetning, grönmålad, med varningsdekal, kugghjul och reglage synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bordsåg i verkstad, sågklinga, mätdon, träbitar, säkerhetsskydd, verktygsbord, snö utanför, hantverksutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bordssåg för träbearbetning i arbetsmiljö, med skydd, snö utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plocka-isär-och-rengöra-och-smörja-tråd kommer senare när det blivit plusgrader för båda garage och snickerboa saknar uppvärmning.
 
  • Gilla
dilemma och 10 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
[bild]

Idag har jag blivit med bordssåg.
Det jag vet om den så här långt är att den är grön och fungerar :)
250mm klinga och tillverkaren eller märket är Tekny.

Är det någon som vet något om maskinen (eller märket?) så hade det varit kul att veta mer.

[bild] [bild] [bild]

Plocka-isär-och-rengöra-och-smörja-tråd kommer senare när det blivit plusgrader för båda garage och snickerboa saknar uppvärmning.
Ser bra ut!
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Hade av en slump en bekant som åkte från Sthlm mot gbg idag och kunde svänga in vid Landvetter och hämta upp denna skönhet. Lite utav en unicorn bland cms plattorna.

Tyvärr måste jag vänta till fredag för att få städa av den ordentligt.
 
  • Uppochner, inuti diskmaskin utan panel, kabel, slangar, monteringsskruvar på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
ullberg
Grattis, Känns skönt att även du nu har kompletterat samlingen @atomlab - om jag minns det rätt var du väl också på en annons för kanske 1,5 år sedan där det var jag som hann först och fick köpa...

Är ”CMS-samlingen” komplett för dig nu? För mig är den sånär på det som kanske är den allra vanligaste modulen, den för TS55, men då jag har en CS50 är det för inte aktuellt att köpa, det räcker med den TS75-modul jag redan har (och jag tror inte jag får plats med en CS70 även om det kliar lite i fingrarna)

/U
 
Inte något verktyg och inte direkt ett iköp heller för den delen. När man inte vet vad man ska önska sig så får man dra till med någon bok, tyvärr så är mängden snickeriböcker på svenska starkt begränsat så det fick bli en man får översätta både vad det gäller språk och måttenheter.

Bok om handgjorda dörrar och fönster på träbord, annan bok delvis synlig bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Här ska mätas! :rofl:
Bosch GLM 40 professionell laseravståndsmätare, förpackning, inkluderar batterier och skyddsfodral, IP54, 0.15-40m räckvidd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Grattis, Känns skönt att även du nu har kompletterat samlingen @atomlab - om jag minns det rätt var du väl också på en annons för kanske 1,5 år sedan där det var jag som hann först och fick köpa...

Är ”CMS-samlingen” komplett för dig nu? För mig är den sånär på det som kanske är den allra vanligaste modulen, den för TS55, men då jag har en CS50 är det för inte aktuellt att köpa, det räcker med den TS75-modul jag redan har (och jag tror inte jag får plats med en CS70 även om det kliar lite i fingrarna)

/U
Ja tror att det minsann var så. Och söker ganska så mycket efter dessa plattor men inte hittat slipen.

Har fräsplattan, ts75, sticksåg (för att såga frigolitskivor) och slipen nu. Så får väl ses som någonlunda komplett. Tsplattan är lite onödig när jag har en TKS80. Med den blir ju väldigt portabel och ts75 är ju betydligt bättre än ts55 upoch ner.

Skulle dock vilja ha en cms vl nu så man kan ha fräsen på ena sidan och slipen på andra då det är dessa jag kommer använda betydligt mest.

Det är onekligen väldigt fina grejor.
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Ett genomskinligt kubformigt objekt med gravyr och spegelreflexioner på blank yta, svartvit bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Återstår att se om den är så fantastisk som den verkar på youtube.
 
  • Gilla
  • Älska
lerpoel och 5 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
[bild]
Återstår att se om den är så fantastisk som den verkar på youtube.
Vad är det för något finurligt?:D
 
K
Hep Hep skrev:
[bild]
Återstår att se om den är så fantastisk som den verkar på youtube.
Spännande. Väntar på recension
 
Hep Hep skrev:
[bild]
Återstår att se om den är så fantastisk som den verkar på youtube.
den funkar hur bra som helst:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.