M
A AndersS skrev:
Du behöver inte förstå, bara att se vad du får utbetalat, om du får något.;)
Jag förstår mycket väl varför de inte vill kalla det för ett retroaktivt stöd, då hade ju folk kunnat kräva ytterligare pengar för denna vintern. Nu har de hittat på ett stöd som inte avser någon egentlig tid eller verklig kostnad vilket är väldigt praktiskt då man kan hävda att stöd redan betalts ut.
 
  • Gilla
Attitudeswe och 1 till
  • Laddar…
Det har hela tiden handlat om ett stöd för innevarande vinter. Inget annat.
 
Isakare Isakare skrev:
Jag fick ett beslut från FK på Kivra i onsdags att jag hade rätt till 50 öre per kWh, men det fanns ingen summa.
Igår satt pengarna på kontot, jag har inte Svedbank.
Läs första raden i beslutet…
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
M mnils skrev:
Jag förstår mycket väl varför de inte vill kalla det för ett retroaktivt stöd, då hade ju folk kunnat kräva ytterligare pengar för denna vintern. Nu har de hittat på ett stöd som inte avser någon egentlig tid eller verklig kostnad vilket är väldigt praktiskt då man kan hävda att stöd redan betalts ut.
Det finns ju ett stöd för denna vinter som ännu inte fått utbetalningsdatum.:crysmile:
Tror du trollar eller så får du fråga Ebba;)
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Ja, det kommer ytterligare ett stöd för den här vintern. Det var ett även förra vintern.
 
Drygt 9000kr, tack!
 
Synd att regeringen beslutade att stödet skulle vara hemligt, det här hade man ju vilja veta grund för (ur dagens Aftonbladet):

Text om elstöd: person i södra Sverige fått mycket pengar, misstankar om felanvändning.
 
  • Gilla
Visan i mitt liv och 1 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Synd att regeringen beslutade att stödet skulle vara hemligt, det här hade man ju vilja veta grund för (ur dagens Aftonbladet):

[bild]
Stor hyresfastighet som ägs av privatperson, gammalt stenhus och dåligt isolerat?;) För de räknas väl in i elstöd 2.
 
A AndersS skrev:
Stor hyresfastighet som ägs av privatperson, gammalt stenhus och dåligt isolerat?;) För de räknas väl in i elstöd 2.
ja det går ju att gissa men sanningen är ju dold i många år
"Det motsvarar förbrukningen för cirka 75 normalvillor." i elområde 3
 
K Kurtivan skrev:
ja det går ju att gissa men sanningen är ju dold i många år
"Det motsvarar förbrukningen för cirka 75 normalvillor." i elområde 3
Kanske område 4 och 50 lägenheter.
Men menigslöst att leta efter av vad andra får;) jag har inget behov av det.
 
K Kurtivan skrev:
Synd att regeringen beslutade att stödet skulle vara hemligt, det här hade man ju vilja veta grund för (ur dagens Aftonbladet):

[bild]
Vad tänkte du göra med informationen? Vem blir gladare av att veta vem som fick vad ?
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Behöver Svensson fatta allt?
Knappast idé att begära att folk ska fatta.

Det är ju folk som deklarerat i 20-30-40 år och verkar tro det är ett lotteri om man får tillbaka eller inte och är avundsjuk på de som får tillbaka mycket fast det beror på stora lån mm.

Ska de försöka sig på att lära sig om elen... Herregud.
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad tänkte du göra med informationen? Vem blir gladare av att veta vem som fick vad ?
Man kanske vill skicka blommor eller choklad och tacka för det som den personen troligen petar in i statskassan och håller igång Sverige.
Det är ju knappast nån förtidspensionär i 42kvadrat hyresrätt som har ett defekt kylskåp och fortfarande kör med glödlampor.
 
  • Gilla
  • Haha
atomlab och 3 till
  • Laddar…
Den här informationen är inte viktig att den är tillgänglig. Men det faktum att man frångår offentlighetsprincipen är lite skrämmande.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Den här informationen är inte viktig att den är tillgänglig. Men det faktum att man frångår offentlighetsprincipen är lite skrämmande.

Men ännu värre med friskolors undantag kanske? Men det klart att man vill ha sina affärshemligheter…..
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.