Jag letar efter trådbackar som är 45 cm breda. Har provat med Elfas på Coop Bygg, men de är bara 43,5 cm och funkar inte.

Någon som vet var jag kan hitta dessa?

Ska du ha dem i en garderob kan du montera universalglidlister Jag har för mig att bredden stämmer då.

basshunter skrev:
Jag letar efter trådbackar som är 45 cm breda. Har provat med Elfas på Coop Bygg, men de är bara 43,5 cm och funkar inte.

Någon som vet var jag kan hitta dessa?
Ett alternativ är ju att lägga dit en distans/15mm träbit på ena sidan för att få in den ...

Problemet är att det inte är garderob utan ett ställ i tvättstugan, där det sitter färdiga stålskenor på sidorna.

I en tvättbänk eller liknande? IKEA har ju men de mäter 42, jag vet att det finns flera tillverkare, ÖB, Rusta och Jysk brukar ha men jag har inte en aning om vilka bredder de har. Om det är en tvättbänk, kolla vilket fabrikat och Googla lite.

Redigerat:
Tack, ja den sitter under en diskho i tvättsstugan, ska kolla om det står något om fabrikat en gång till.

Hemmakatten
Eller lägg upp en bild så kanske det är någon här som vet vilket märke det är.

Har du "otur" så är det en Ifö. Jag har för mig att jag såg ett pris på 800:- för deras trådback (art nr 1710194), men helt säker är jag inte.

Om det går att skruva loss stålskenorna så kanske du kan göra det, och sedan fästa dem igen men då med list emellan stålskenan och skåpsväggen. Om du anpassar listtjockleken borde du kunna få till det så att du kan använda trådbackar från Elfa eller Ikea.

Redigerat:
Hej!

Finns bara en plastback kvar i vår tvättbänk, backarna har märket "Ramnäs"

Någon som vet om det finns trådbackar eller plastbackar som är 425- mm breda, 205mm hög, och 500mm djup?

Glidskenorna och stommen är svetsade vilket gör det lite pyssligt att bygga om, men finns det inget annat val så...

Väldigt tacksam för svar.

Tack så mycket för svaret!

Beijer ser ut att vara min närmaste återförsäljare så jag ska bege mig dit med en av backarna.

Urmet Urmet skrev:
Hej!

Finns bara en plastback kvar i vår tvättbänk, backarna har märket "Ramnäs"

Någon som vet om det finns trådbackar eller plastbackar som är 425- mm breda, 205mm hög, och 500mm djup?

Glidskenorna och stommen är svetsade vilket gör det lite pyssligt att bygga om, men finns det inget annat val så...

Väldigt tacksam för svar.
Har samma problem 13 år senare. Hur löste du det ?

R Roger M skrev:
Har samma problem 13 år senare. Hur löste du det ?
14 år senare, nån som hittat något passande?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.