Och vad är problemet med det?TEkman skrev:
Du får ju både mail och app notifiering så fort det kommer in ett nytt dokument. Skickas något de med posten är det slumpmässigt om det kommer fram efter att ha lagrats i minst en vecka.
Tjau... du väljer du själv hur du vill ha det, mycket enkelt i appen.TEkman skrev:
Sen finns det då en användargrupp som har noll-koll på både en app och har sedan en oläsbar överfull maillåda.
Klarna drabbades av samma kritik. Alternativet med en snigelposthög är nog klart sämre.
Har man majoriteten av sina fakturor ökar risken att man missar någon om de kommer in fler vägar. Jag har inte en digital brevlåda, jag vill inte ha en hos ett privat bolag.
Jag har hört fler som skaffat det utan att inse konsekvenserna.
Jag har hört fler som skaffat det utan att inse konsekvenserna.
arosenman skrev:Jag kunde inte se något på 'Mina sidor' på eons hemsida, så jag kontaktade eon. Detta är deras svar:
"Hej!
Tack för ditt mejl.
Jag förstår att ni vill se stödet! Det syns tyvärr inte för att ni bytt leverantör under perioden. Båda fastigheterna kommer dock få hela stödet då ni stått på dem 2022-11-17 och de ska komma ut inom närmsta tiden beroende på om ni fyllt i konto hos försäkringskassan/swedbank.
Ha en bra dag!
Vänligen,
M.
Kund service"
Det verkar lite udda. För oavsett om jag flyttade till SK så ligger elnätet kvar hos eon och KWh:n ändras inte.
Du har väl inte bytt nätleverantör? Det är nätbolagen som rapporterar in förbrukningen, inte elhandelsbolagen som folk byter som underkläder ibland.
Jo och varje människa väljer ju sin lösning men att varna för Opt-in är ett dåligt argement.D Daniel 109 skrev:
Jag får vara "städhjon" hos bekanta och överfulla mailkorgar stöter man på överallt i likhet med "rena rama röran" i mobiler, ofta slut på lagring och ej uppdaterade.
Sen vet jag inte om det hjälper för de med "rena rama röran" digitalt blir så mycket bättre med en hög med snigelpost?
Japp, jag avslutade kivra lika fort som jag fick det. Har inte en aning om hur jag fick det. Men en gång för något år sedan saknade jag ett brev, hörde mig för och fick reda på att det fanns i min Kivra post. Gick in och tog bort kontot direktTEkman skrev:
..Jag väntar fortfarande på fördelarna med kivra ?M mnils skrev:
Årsbesked från banken och räkningar tar jag hellre direkt i min internetbank, spam och kvitton slipper jag helst få alls..
Spam kommer dock inte i kivra. Så vi rett ut så inte folk utan tror på det struntpratet. =)GlennB skrev:
Min internetbank (LF) spammar mig dok med massor av mail. Men inte kivra.
Är det inte så enkelt att de som tycker att Kivra är bra (jag tex) använder dem och alla andra löser det på andra sätt?GlennB skrev:
Jag tycker det är bra att få så mycket viktig post som möjligt samlat på ett ställe.
Kvitton från Ica bestämmer du själv om du vill ha digitalt eller på papper. Överhuvudtaget gillar jag digitala kvitton, de går inte att slarva bort och texten försvinner inte med tiden.
Min ståndpunkt vad gäller Kivra är att jag utgår från att de kan läsa all post som skickas till mig via dem, och så vill inte jag ha det.
De skriver att posten är krypterad, och det stämmer säkert, men det är också ganska intetsägande. Jag vill ha svar på två frågor vad gäller Kivra: Vem krypterar posten till mig, och med vems nyckel? Rätt svar ska vara "avsändaren" respektive "min publika nyckel". Jag har inte lyckats läsa mig till svaren för Kivras del någonstans på nätet. Fram tills jag fått rätt svar på dessa frågor så undviker jag Kivra.
Jag använder dock minmyndighetspost.se. Där är det inte samma problem, eftersom tjänsteleverantören är samma som avsändaren, d.v.s. staten. Då uppstår inte problemet.
Jag skulle dock vilja ha en ordentlig digital brevlåda, så om någon har något tips på någon tjänst som lyckas svara rätt på mina två frågor ovan så tas det tacksamt emot.
De skriver att posten är krypterad, och det stämmer säkert, men det är också ganska intetsägande. Jag vill ha svar på två frågor vad gäller Kivra: Vem krypterar posten till mig, och med vems nyckel? Rätt svar ska vara "avsändaren" respektive "min publika nyckel". Jag har inte lyckats läsa mig till svaren för Kivras del någonstans på nätet. Fram tills jag fått rätt svar på dessa frågor så undviker jag Kivra.
Jag använder dock minmyndighetspost.se. Där är det inte samma problem, eftersom tjänsteleverantören är samma som avsändaren, d.v.s. staten. Då uppstår inte problemet.
Jag skulle dock vilja ha en ordentlig digital brevlåda, så om någon har något tips på någon tjänst som lyckas svara rätt på mina två frågor ovan så tas det tacksamt emot.