Hej,

Min mamma beställde ett matbord i Februari 2022 från ett företag. Det har varit SÅ mycket strul med detta företag. De har gång på gång lovat att de ska leverera matbordet under en viss dag och tidpunkt, men dyker aldrig upp. När jag hört av mig på mail till företaget, har de kommit med olika ursäkter. "Matbordet kom inte med i leveransen" "Glaset till matbordet gick sönder under transporten" trots att de dagen innan hade lovat lev av matbordet. Har tappat räkningen vad gäller deras bortförklaringar. Observera att de varken hör av sig, eller svarar i telefon. Jag måste alltså jaga dem.

För några månader sedan, fick min mamma matbordet. Glasskivan till matbordet var otroligt tunt och "vajade" när de skulle lägga upp det på själva stommen. Personerna som levererade matbordet och skulle sätta ihop det, tyckte själva att glaset var tunt. Min mamma ringde då till den ansvariga personen på företaget, varpå personen säger till min mamma att vi ska ta det lugnt när vi sitter ner vid matbordet, att vi inte ska ha tunga kastruller, karaffer och massa "uppsättningar" av mat. Vi ska alltså vara "snälla" mot matbordet så att glaset inte går sönder. Min mamma förklarar då att matbordet är till för att användas dagligen och att det är absurt att man ska behöva vara rädd för att glasskivan ska gå sönder. Hon förklarar då att hon har barnbarn som kommer sitta vid matbordet och att de får ta på sig ansvaret ifall glaset skulle gå sönder under tiden vi sitter runt matbordet. Min mamma berättar även att det är oroväckande att glaset gått sönder så många gånger under transport till Sverige.

Den ansvarige personen går då med på att leverera ett annat glas till matbordet som ska "vara säkert".

Min mor har nu väntat på toppskivan av glas i ytterligare 4 månader. De har gång på gång velat att hon ska häva köpet. De kommer med bortförklaringar till varför man inte kunnat leverera glasskivan. För mig låter det som att de vill komma undan. Jag skickade ett mail till företaget för en timme sedan, och berättade att de kan strunta i att leverera glasskivan, då min mamma inte vill ha den längre. Hon vill alltså ha pengarna tillbaka för glasskivan. De vill betala tillbaka 2500 kr.

Min mamma måste alltså köpa en ny glasskiva för matbordet. Har min mamma rätt att ta in olika offerter vad gäller tillverkning samt leverans av glasskivan, för att sedan köpa av ett annat företag, och skicka kvitto till det företaget som skulle leverera från början? De måste väl stå för mellanskillanden? Tror knappast att tillverkning av en glasskiva, material och leverans går på 2500 kr?

Företaget har urusla omdömen, och jag tycker att det är så fruktansvärt sjukt att de ska hålla på såhär. De lurar folk systematiskt och verkar komma undan med det. De har ett företagskonto på Instagram. Jag kommenterade under deras bilder och varnade andra. Mina kommentarer togs bort och jag blev dessutom blockerad. Skrev även en kommentar på VD:ns Instagram (som dessutom är en småkändis i Sverige) Även där blev jag blockerad, och min kommentar togs bort.

De beter sig verkligen som svin.

(Ingen aning om jag valt rätt forum för detta inlägg)

E
Tänk på det. När du ser dessa dåliga recensioner. Stanna upp. Köp ej.
Bara för det är billigt behöver inte betyda hög kvalite.

E El-Löken66 skrev:
Tänk på det. När du ser dessa dåliga recensioner. Stanna upp. Köp ej.
Bara för det är billigt behöver inte betyda hög kvalite.
Nej, du har rätt. Jag brukar alltid kolla recensioner på nätet. Denna gång var det min mor som köpte matbordet i fysisk butik. Hon förstår inte riktigt det här med att man kan kolla recensioner innan man köper en vara.

• Ledsen
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.