128 482 läst · 586 svar
128k läst
586 svar
Oskälig faktura från elektriker
Nu är vi inte vägverket. Kan du, utan att svamla iväg för mycket, ta ett exempel där detta går att applicera på min lägenhet?E El-Löken66 skrev:Alem 09 är en vanlig leveransbestämmelser.
Är du ute på trafikverkets väg och byter en belysningsstolpe så hjälper det ju föga om du får en ny stolpe som garanti åtagande. Utan kostnaden som Ska täckas är elektrikerns. Tid, tma, ny asfalt et certera et cetera. Men detta ordnar alltså. Ditt avtal med. Amazon?
Arn kommer skriva ett brev med a r g gubbe annars?
Materia?E El-Löken66 skrev:
Vad pratar du om?
Och nej det kostar inte 100000:- att installera om material för 1000:-, inte ens för en ockrande elektriker.
Det är nog inte helt oöjligt om tex Osram återkallar en ljuskälla som sitter längs med e4an och det måste göras på natten med tema osv. Oavsett vad så är det inte Ahlsell som betalar fakturan för elektrikern eller tma bilen. Vi är dessutom inte vägverket.FredrikR skrev:
Jag tror inte ens med tma och korgbil så kommer du upp i sådana summor för en ljuskälla.A atomlab skrev:
Inte ens om du behöver helikopter.
Vi avhandlade detta tidigt i tråden. Men det är värt att upprepa så att branschen och kunderna lär sig:krillek skrev:
Om man inte avtalat om något fast pris för arbetet ska konsumenten betala vad som är skäligt. Det betyder i korthet att priset ska överensstämma med det som andra företagare skulle ta för samma typ av arbeten.
Näringsidkaren har bevisbördan för att omständigheterna sammantagna är sådana att det begärda priset är skäligt.
Lycka till med att hitta belysningsstolpar som duger åt vägverket i en webbutik.E El-Löken66 skrev:Alem 09 är en vanlig leveransbestämmelser.
Är du ute på trafikverkets väg och byter en belysningsstolpe så hjälper det ju föga om du får en ny stolpe som garanti åtagande. Utan kostnaden som Ska täckas är elektrikerns. Tid, tma, ny asfalt et certera et cetera. Men detta ordnar alltså. Ditt avtal med. Amazon?
Arn kommer skriva ett brev med a r g gubbe annars?
Vägverkets upphandlingar borde kravställa stolparna rätt hårt.
Du bevisar gång på gång hur full av tokigheter din verklighetsuppfattning är.E El-Löken66 skrev:
Varför skulle min försäkring träda in för att fått en trasig produkt från en webhandel?