128 500 läst · 586 svar
129k läst
586 svar
Oskälig faktura från elektriker
Tror inte det blir så bra om vi börjar installera prylar inhandlade från wish och Amazonas. Billigt för stunden, vist. Men det finns så många andra aspekter.M magnu skrev:
Nu tycker jag det blir en smula löjligt och ointelligent.E El-Löken66 skrev:
elbutik.se, elgrossisten.se, eldirekt.se med flera säljer exakt samma grejer som det fina stället där du hämtar ut material och dricker kaffe och mumsar en fralla på kundens bekostnad. Snälla odla inte myten att allt på nätet är skräp och allt som kunden kan göra själv är fusk.
Eller menar du att cdon bara säljer piratpressade skivor?
Jag ringer kinesiska konsulatet direkt och ber dom hälsa att deras chef Xi Jinping omedelbart ska lägga ner sin olagliga verksamhet på alibabaexpress.com och enbart bjuda in etablerade företag som schneider, ABB och merten för att ha sin tillverknings process i Kina och enbart salu föra detta.M magnu skrev:
Återkommer då jag fått svar.
Cdon säljer mycket mer än bara cd idag, billigt ja, men jag skulle aldrig el materia r ifrån tills mot satsen är bevisat.S Sir Duke skrev:Nu tycker jag det blir en smula löjligt och ointelligent.
elbutik.se, elgrossisten.se, eldirekt.se med flera säljer exakt samma grejer som det fina stället där du hämtar ut material och dricker kaffe och mumsar en fralla på kundens bekostnad. Snälla odla inte myten att allt på nätet är skräp och allt som kunden kan göra själv är fusk.
Eller menar du att cdon bara säljer piratpressade skivor?
Det är inte min sida. Och du ska inte beställa något åt mig.E El-Löken66 skrev:
Jag har köpt hur mycket som helst och mina elektriker har sedan installerat utan invändningar. Det är Schneider etc.
Cdon var bara ett exempel. Jag köpte ABBA:s senaste skiva därifrån häromåret. Ni vet alltså att den är privatpressad? Man måste åka till Åhlens i nästa stad för att få ett riktigt ex?D Daniel 109 skrev:
Nej så svart-vitt är det inte. Det säljs rätt grejer online också.
Jag vill betala elektrikern för hans kompetens att designa och installera projektet. Inte för att åka och handla.