Skulle höja gardinerna några centimeter och borrar glatt en bit ovanför befintliga hål. Slog dock i metall och tänkte att jag måste haft otur och träffat en spik. Tog ett smalare borr och borrade 1 cm högre upp. Metall där också.
Vad kan det vara? Någon form av plåt för att fästa ihop regler? Kanal av metall?
Huset är från början av 90-talet. Byggt i trä med utsida i tegel.
Vad kan det vara? Någon form av plåt för att fästa ihop regler? Kanal av metall?
Huset är från början av 90-talet. Byggt i trä med utsida i tegel.
Kan vara plåtreglar.
Eller om plåten är tjockare, skydd för bakomvarande elrör.
Eller om plåten är tjockare, skydd för bakomvarande elrör.
Någon idé om hur jag kan ta reda på vilket det är?
Är som sagt i en yttervägg, men jag kan inte riktigt se att det skulle vara någon "stor" el dragen där. Eventuellt går det en fas till en kontakt i ena hörnet (men jag tror den tar en annan väg. Har inte lyckats hitta med elsökaren).
Om det är en plåtregel, är det bara att borra och in med en plugg?
Är som sagt i en yttervägg, men jag kan inte riktigt se att det skulle vara någon "stor" el dragen där. Eventuellt går det en fas till en kontakt i ena hörnet (men jag tror den tar en annan väg. Har inte lyckats hitta med elsökaren).
Om det är en plåtregel, är det bara att borra och in med en plugg?
Balk över fönstret?
När jag knackar känns det som en vertikal regel bakom mina hål och kanske en horisontell högst upp mot innertaket.
Vad är bästa sättet att ta reda på metallens tjocklek? Borra lite i taget och mät hur långt in borret kommit?
Tycker den lilla metall jag ser ser ut att vara för glansig för att vara aluminium.
Vad är bästa sättet att ta reda på metallens tjocklek? Borra lite i taget och mät hur långt in borret kommit?
Tycker den lilla metall jag ser ser ut att vara för glansig för att vara aluminium.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liknande trådar
-
Är denna väggen bärande
Byggnadsfysik -
Var kan man köpa stora metallklämmor för att hänga en matta på väggen?
Inredning -
"Metallvingar" på eluttag? Hur får jag in uttaget i väggen?
Belysning -
avdragningsbanor i metall, lämna kvar dom i väggen vid gipsputs?
Byggmaterial & Byggteknik -
Metall i väggen - vad kan det vara?
Byggmaterial & Byggteknik