Jag har lidlsetet eller rättare sagt två ;)
Använder 22-24-27 och 30 och tycker det än så länge varit prisvärt…… men som alltid så får man det man betalar för :p
Vänta dig inte samma kvalitet som märken där en ”nyckel” kostar med än lidlsetet :thinking:
 
  • Gilla
Alatan
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Laservattenpasset då, någon erfarenhet av det?
Skräp! Undvik!

Beroende på tilltänkt användning förstås
 
C
Alatan Alatan skrev:
Hur är kvalitén på parksides ringnycklar? Hittade en sats med 6-32mm ringnycklar för 399 i en hylla igår, men jag hejdade mig lite.
"Storsatsen" 6-32 är toppen. Dels är den komplett, dvs. den saknar inte vissa dimensioner. Rätt säker på att jag gav 299:- ordinarie pris för min, vilket dessutom var billigare än halvsatserna de hade på kampanj.
Finish och kvalitet har jag än så länge inget att anmärka på = fullgott för det avsedda ändamålet.
 
  • Gilla
Alatan och 3 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
någon som testat [länk] som är på bladet nästa vecka?
Jag har haft ihjäl en sån. Sprutade elementfärg med den och det var tydligen för jobbigt. Det började låta väldigt illa om fläkten som att lagret gått sönder.

Det är också väldigt stort inne i färgsprutan där det kan hamna färg men är svårt att göra rent efter som den inte går att spola ut utan att blöta ner all elektronik.

Slutsatsen blev att jag kör med kompressor i fortsättningen eller en riktig färgspruta som är utan luft.
 
T toolman77 skrev:
Jag har haft ihjäl en sån. Sprutade elementfärg med den och det var tydligen för jobbigt. Det började låta väldigt illa om fläkten som att lagret gått sönder.

Det är också väldigt stort inne i färgsprutan där det kan hamna färg men är svårt att göra rent efter som den inte går att spola ut utan att blöta ner all elektronik.

Slutsatsen blev att jag kör med kompressor i fortsättningen eller en riktig färgspruta som är utan luft.
Jag har den med sladd och den är inte heller nå vidare...
Visst funkar det men den slår inte sönder/sprider färgen utan det blir som gropar där färgen landar.
Sen kan den gå bra ibland
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Får inte ens upp sidan som länkades...:(



T toolman77 skrev:
Jag har haft ihjäl en sån. Sprutade elementfärg med den och det var tydligen för jobbigt. Det började låta väldigt illa om fläkten som att lagret gått sönder.

Det är också väldigt stort inne i färgsprutan där det kan hamna färg men är svårt att göra rent efter som den inte går att spola ut utan att blöta ner all elektronik.

Slutsatsen blev att jag kör med kompressor i fortsättningen eller en riktig färgspruta som är utan luft.
 
C
Vad jag läst bör man späda ut färgen till mjölkliknande viskositet (får annars med viskositetskopp men man måste ändå testa en hel del) och sedan filtrera med färgfilter men jag tror ändå inte man kan förvänta sig superfin finish. Jag har en nätdriven B1-version som är lite kraftigare än tidigare, ej testat men hade tänkt ha den till husets fasad, staket samt väggar och tak inomhus kanske. Alternativ till att rolla luckor men inte pianolacksfin yta gissar jag på.
 
C Chippe skrev:
Vad jag läst bör man späda ut färgen till mjölkliknande viskositet (får annars med viskositetskopp men man måste ändå testa en hel del) och sedan filtrera med färgfilter men jag tror ändå inte man kan förvänta sig superfin finish. Jag har en nätdriven B1-version som är lite kraftigare än tidigare, ej testat men hade tänkt ha den till husets fasad, staket samt väggar och tak inomhus kanske. Alternativ till att rolla luckor men inte pianolacksfin yta gissar jag på.
Spädde färgen och mätte med koppen. Hade inte förväntar mig superfinish men jag trodde nog att den skulle hålla mer än ett par timmar innan den skar ihop.
 
C
T toolman77 skrev:
Spädde färgen och mätte med koppen. Hade inte förväntar mig superfinish men jag trodde nog att den skulle hålla mer än ett par timmar innan den skar ihop.
Det låter kasst, reklamera din då det måste vara fel

Den här killen målar sin skåbil men det blir knappast en fin yta. Fel användningsområde men maskinen håller.


Ett svenskt kort test men man kan börja kolla från ca 8 minin i videon:
 
Redigerat:
Kupong med 20% på ”flera produkter från Parkside” i Lidl+appen. Gäller till i morgon.

/Höghus
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Kupong med 20% på ”flera produkter från Parkside” i Lidl+appen. Gäller till i morgon.

/Höghus
På allt i sortimentet står det när man klickar fram den.
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
någon som testat [länk] som är på bladet nästa vecka?
Sent svar, men den fixade målning av halvblank lackfärg, med spegelblankt resultat. Även parkettlack (var till trappräcken) blev kanon.

Den fixade också slamfärg (Falu Rödfärg original) på en hel ladugårdsvägg. Har märkt att en del ”sniksprutor” inte klarar slamfärg (enligt spec).

För mina behov har den således fungerat utmärkt
 
  • Gilla
Chippe
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Den fixade också slamfärg (Falu Rödfärg original) på en hel ladugårdsvägg.
Blev den också spegelblank? :)
 
  • Haha
  • Älska
sturnus och 3 till
  • Laddar…
Handöverfräsen från parkside har väl diskuterats ett par gånger i den här tråden.
I går lades det här klippet upp där de testar den. Riktigt rappligg.
 
Har handöverfräsen och tycker den fungerar bra till kostnaden. Den är lite rapplig, men fungerar bättre än Bosch som jag kört med tidigare. Prisvärda frässtål. Anhållet är plastig men fungerar väl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.