8 701 läst · 47 svar
9k läst
47 svar
Takbyte - mellan tummen o pekfingret…
Nåt liknande.
Ville lägga nytt Planjatak ovanpå mitt gamla täta Shingeltak. 128 kvm boyta plus vidbyggt garage . D v s med ströläkt, bärläkt och allt plåtarbete.
Kollade priset med några firmor.
250-300 000 kr.
Pensionär, med lite tid till övers.
Så jag köpte allt material inkl hängrännor och skruv. Det gick på strax under 100 000 kr.
Aldrig haft så hög månadslön
Gjorde jobbet själv den sena våren. Tog dryga två månader i lugnt tempo.
Ordentligt med raster.
Blev därefter semester resten av året.
Ville lägga nytt Planjatak ovanpå mitt gamla täta Shingeltak. 128 kvm boyta plus vidbyggt garage . D v s med ströläkt, bärläkt och allt plåtarbete.
250-300 000 kr.
Så jag köpte allt material inkl hängrännor och skruv. Det gick på strax under 100 000 kr.
Ordentligt med raster.
Redigerat:
Låter bra. Har dessvärre inte tiden så måste ha hjälp med läggningen. Men varför har du bärläkt o ströläkt under ett Plannja? det lägger man väl direkt på sponten? med en duk emellan...?H Hybro skrev:Nåt liknande.
250-300 000 kr.
Ordentligt med raster.
Priset för läkt var heller inte ett aber.
Valde plåt typ takpannor. Skruvade allt cirka 3 cm till höger om djupaste dalarna i varje panna, vilket visade sig vara riktigt bra. Mycket lite vatten rinner över eller förbi skruvarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Valde plåt typ takpannor. Skruvade allt cirka 3 cm till höger om djupaste dalarna i varje panna, vilket visade sig vara riktigt bra. Mycket lite vatten rinner över eller förbi skruvarna.
Ööööh Tror du möjligen att Planja har fel?S sepani skrev:
Att jag gick på en blåsning av sonen som sålde till mig?
Det var i så fall inte snällt
G Ganescha skrev:
I Idea skrev:Vi tar just nu också in offerter, 2 inkomna hittills. Hus i norra Halland, ca 180kvm tak. Helt ny råspont, papp, betongpannor, all plåt, vindskivor mm. 2 takfönster. Offerter på mellan 320-420k i nuläget. Detta är efter ROT.[/QUOTE
helt byte av råspont samt två takfönster lär ju dra upp beloppet lite. Mina 640 (efter ROT) inkluderar inte råspont (eller fönster). Då hade offerten nog legat uppåt miljonen…
Själv har jag masonitskivor som undertak, för att få ner kostnaden och framför allt tid så tänkte jag anlita ett företag för att riva, sätta spont och takpapp enbart. Resten kan jag lösa själv under semestern men inget företag va intresserad av det förslaget och inga offerter.