Fick tillverkat klart skydden för värmerören i garaget igår.
Ska slipa till en svets jag inte kom åt med vinkelslipen bara...

Källarförråd med metallhyllstöd, kartonger, vattenrör och en gammal kaffekvarn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kopparledningar ansluts till en metallbox på en betongvägg nära en gjutjärnslucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Metall ventilationstrumma på råbetongvägg i industriell stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TinyDestroyer och 21 till
  • Laddar…
Trädstubbe med batteriborr och öppen påse med små vita och orangea föremål. Omgiven av gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädstubbe med spikar och märkningar, omringad av gröna växter och löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

fixat lite i trädgården
 
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Vädertätt!
Ett rött hus med glasväxthus, snötäckt mark, grå himmel och lantlig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plastat in längst taket. Frun ville ha en grön dörr :D
Bara vänta på nästa vindpust, skrika Aaargghhh och göra om :p
 
  • Gilla
tttomten och 4 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
[bild] [bild]
fixat lite i trädgården
Vaccinerad mot Covid?
 
Immobil Immobil skrev:
Vaccinerad mot Covid?
hahaha nej bara ecoplugat lite :rofl:
 
Fick på lite remsor i badrum nr 2. Ett ofärdigt badrum under konstruktion med väggar, isolering synlig, och rörinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I badrum nr ett så fick jag till lådan för den vägghängda toaletten. Avloppen kommer ut från väggen och var fel på höjden med 30mm så fick köpa en excentrisk muff så vart det bra.

Industriell utrustning med rör och kablar, monterade på en blå vägg, teknisk installation i en fabrik eller verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När alla reglar var på plats så gjöt jag en klack inne i lådan med flytspackel så om det läcker så kommer vattnet ut fortare över golvet. Badrum under konstruktion, isoleringsmaterial på väggarna, rörinstallation, verktyg och byggmaterial spridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan bara limma och smälla dit mineritskivorna Renoveringsarbete, isolerande skivor på väggar, elinstallationer, laser nivelleringsverktyg, byggmaterial, hand som pekar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vart lite hål när man skall ha toalett med rengöring, värme, luftutsug och dessutom läckageindikatorn från skåpen i hallen med golv och vatten anslutningar. Vägg med installationsrör och kablar för elektriskt arbete, under konstruktion, byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
S
A atomlab skrev:
Fick på lite remsor i badrum nr 2. [bild]

I badrum nr ett så fick jag till lådan för den vägghängda toaletten. Avloppen kommer ut från väggen och var fel på höjden med 30mm så fick köpa en excentrisk muff så vart det bra.

[bild]

När alla reglar var på plats så gjöt jag en klack inne i lådan med flytspackel så om det läcker så kommer vattnet ut fortare över golvet. [bild]

Sedan bara limma och smälla dit mineritskivorna [bild]
Vart lite hål när man skall ha toalett med rengöring, värme, luftutsug och dessutom läckageindikatorn från skåpen i hallen med golv och vatten anslutningar. [bild]
Ser ju fint och prydligt ut men bara så att du vet så är genomföring med flexslang inte längre tillåtet enligt branschreglerna.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Ser ju fint och prydligt ut men bara så att du vet så är genomföring med flexslang inte längre tillåtet enligt branschreglerna.
Yes. Jag läste det när det var försent. Drog på extra mycket kladd innanför manchetten så är inte direkt orolig. Får göra en avikelse på det Sitter dessutom gummipackning mot väggen på handdukstorken.
 
A
Ventilationssystem med kontroller, kanal, och tillbehör monterade på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterat Aqara rullgardinmotor till fläktvredet i tvättstugan.
Temp/luftfuktighetssensor i badrummet uppe, som drar igång ventilation till max vid hög luftfuktighet.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
TechChad och 15 till
  • Laddar…
Smart!
 
A
mexitegel mexitegel skrev:
Smart!
Det blev ok. I appen kan man styra manuellt eller med automation så att man vrider valfritt procenttal, så då kan jag välja tex 60 procent och få steg 3 på vredet
 
A atomlab skrev:
Yes. Jag läste det när det var försent. Drog på extra mycket kladd innanför manchetten så är inte direkt orolig. Får göra en avikelse på det Sitter dessutom gummipackning mot väggen på handdukstorken.

Vad är det för rymdtoalett du ska ha?
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Duravit sensowash.

Både jag och frun har vart mycket i Japan och gillar helt klart deras toaletter

[länk]
I'm intrigued...

Med tanke på att man blir rövknullad av Ingves, Thedeen, Putin och Vattenfall så kanske man borde investera i något som mildrar det hela..

Du har givit mig något att tänka på!
 
  • Haha
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
I'm intrigued...

Med tanke på att man blir rövknullad av Ingves, Thedeen, Putin och Vattenfall så kanske man borde investera i något som mildrar det hela..

Du har givit mig något att tänka på!
Under toanpedemin. Sorry pandemin, och när man inte fick tag på skithuspapper var det även bra att ha. Och nu blir man ju uppkörlad av alla så man knappt har råd att köpa toapapper längre.
 
  • Gilla
mrmlz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.