Jag ska slå ner en rostfri stålkula i en 6mm insexskruvskalle som stöldskydd. När jag använder en insexnyckel så känns det som det finns 1-2 tiondelars spelrum mellan verktyget och skruvens hål. Nu har jag inte mina fina digitala skjutmått hemma, men jag gissar på att antingen skruven är lite större som standard eller att verktygen är något smalare som standard.
Jag kan beställa 6.0mm, 6.2mm och 6.35mm. Det skulle varit fint om man enkelt kunde slå ner dem och de satt fast. Jag vill undvika limma då det är utomhus och inget ställe där jag vill kladda med lim.
Jag lägger tråden här eftersom vi möbelsnickare oftast har koll på tiondelar och använde skjutmått.
Jag kan beställa 6.0mm, 6.2mm och 6.35mm. Det skulle varit fint om man enkelt kunde slå ner dem och de satt fast. Jag vill undvika limma då det är utomhus och inget ställe där jag vill kladda med lim.
Jag lägger tråden här eftersom vi möbelsnickare oftast har koll på tiondelar och använde skjutmått.
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Produkter som diskuteras: "insexskruv"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Jag skulle säkrat med svetsloppor på alla skruvar och fästen.
Det enklaste och fruktansvärt hållbart utan att skada glas och aluminium är nog att köra med superlim och bikarbonat. Bildar en solid förening som kräver borrmaskin för att lossa. Går ju bygga upp en klump över hela skruven.
Vill man ha hängslen och livrem kan man ju även lägga detta längs med skarvarna. Då får man slå sönder hela anläggningen för att komma in
Vill man ha hängslen och livrem kan man ju även lägga detta längs med skarvarna. Då får man slå sönder hela anläggningen för att komma in
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
P PatrikJo skrev:
Att borra är nog både smidigast och det snabbaste sättet lösa det på.
Risken med att stå där och banka är att skruven tappar sin anspänning och att gängorna tar lite skadad av slagen, sen den uppenbara risken att man slinter och träffar en panel.