Hej,
Jag undrar om någon vänlig själ kan tipsa om förslag på hur en gästtoalett kan rymmas på nedre plan i vårt hus?
Förutsättningarna är att rör mm går i krypgrund och komplettering är relativt enkel. Sovrum/kontor är barnrum och behålles gärna så några år till. Köket vi har är onödigt stort/långt och det är där vi själva har tankarna på att få in en gästtoalett. Tacksam för tips!
Jag undrar om någon vänlig själ kan tipsa om förslag på hur en gästtoalett kan rymmas på nedre plan i vårt hus?
Förutsättningarna är att rör mm går i krypgrund och komplettering är relativt enkel. Sovrum/kontor är barnrum och behålles gärna så några år till. Köket vi har är onödigt stort/långt och det är där vi själva har tankarna på att få in en gästtoalett. Tacksam för tips!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 496 inlägg
Hur blir det under trappan, blir det för litet.?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 806 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 806 inlägg
Om rummen är tillräckligt stora för att användas som barnsovrum så är en toalett där uppe värdehöjande vid en försäljning.L linvige skrev:
Visserligen, men det är en mycket bra markering av att här börjar den privata delen av huset. Dessutom gör det att badrumsdörren inte längre är i köket, vilket jag och många tycker är en fördel.L linvige skrev:
Problemet med att bygga toan i köket, förvisso en väl fungerande lösning, blir så klart att det blir betydligt dyrare då även köket måste byggas om. Ser även ut som om det är enda delen av köket som har överskåp som man då går miste om.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 806 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 806 inlägg
Ja, det är för- och nackdelar med alla varianter. TS får ju avgöra om det är förvaringen i hallen eller köket som är viktigast att ha kvar.GoC skrev:
Det ska sägas att vi önskar göra om köket inom ett par år. Det är dåligt planerat och opraktiskt. Dessutom är golvet dåligt och behöver bytas. Men en till toalett behövs innan så stora åtgärder och jag tror att vi kan disponera om hallens förvaring lättare.BirgitS skrev:
Om vi sätter toaletten i hallen skulle det bli enkelt med avlopp och vatten då inkommande är precis under hallen. Dessutom yttervägg vilket skulle göra ventilation smidigt.
Liknande trådar
-
Provisorisk tätning av taknock
Tak & Vind -
Kraftig varning för Teknos Woodex Aqua Classic lasyr!
Färg, Måla & Tapetsera -
Ny slags vindturbin tänkt för taknocken
Artikelkommentarer -
Hur renovera golv i gästtoalett (klinker, microcement, etc.)
Badrum -
Nibe VVM 225 boiling sounds and knocking from Uponor floor heating
Värmepumpar