J
Jag har en dement person i släkten. Hon drar för jämnan ut stickproppen till tv och tv-boxen... och även nätverkskabeln. Nätverkskabel vet jag man kan låsa men hur ska jag göra med 230-stickkontakten?
Det ställer till det då allt stängs av och det krånglar till det för henne när hon ska sätta på tv.n igen.
Jag vet att låsa en stickpropp inte är att rekommendera då det ofta är det första man drar ut om det tex skulle börja brinna i apparaten som är kopplad.
Har ni någon bra lösning? :)

Excel
Svart läge.. prova att montera stickproppen i taket så personen inte når/ser den?

Låt sedan resten av sladdarna/kabelhärvan ligga kvar utdragna så personen har något att ytterligare att dra ur?

Köp en TV som inte är det minsta smart.

• Haha
Janne_M
  • Laddar…
J
E elmont skrev:
Det kanske fungerar med blockerade uttag där man måste vrida om en brytare innan man kan ta ur eller stoppa i en stickpropp. Typ [länk]
Lite klumpigt men fungerar troligen hos en dement.
E elmont skrev:
Det kanske fungerar med blockerade uttag där man måste vrida om en brytare innan man kan ta ur eller stoppa i en stickpropp. Typ [länk]
E elmont skrev:
Tack! Det kan vara värt att prova

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.