Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A
richardtenggren richardtenggren skrev:
Hade det inte varit för de uppladdade fakturorna så hade jag varit helt övertygad om att TS var ett troll…
Då kan du inte läsa.
Du är sjäv ett troll som spottar runt.
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
A
Då kan du inte läsa.
Du är sjäv ett troll som spottar runt.
Vad är egentligen det här för eländigt forum.
Det är dags att lämna eländet för gott.

Jag har modererat avancerade forum för 20 år sen, jag trivs inte när trollen ormar fram utan orsak.
Det blir tillslut bara dravvel.
 
Redigerat av moderator:
  • Haha
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
A
Vad är egentligen det här för eländigt forum.
Det är dags att lämna eländet för gott.

Jag har modererat avancerade forum för 20 år sen, jag trivs inte när trollen ormar fram utan orsak.
Det blir tillslut bara dravvel.
Fru moderator kan ta bort mitt konto och alla inlägg.
Det här är uselt skött.
 
Redigerat av moderator:
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Hans Israelson skrev:
Fru moderator kan ta bort mitt konto och alla inlägg.
Det här är uselt skött.
Du har 60 inlägg och får svar från mig med 13000, Richard 5-6000 för att nämna 2
Men lämna du eftersom svaren inte passar dig.
Jag tycker du fått väldigt mycket bra svar och de allra flesta har hållit med dig, men sen kommer det svar som inte passar då ska du lämna och tycker vi är troll
 
  • Gilla
Fru Uggla och 5 till
  • Laddar…
Otroligt trist med kommentarer som Salhammars.
Det finns ju något som heter "skarvmuff" så han har nog inte så bra koll,
men gillar att agera troll.
Jag har också sett att två meter 110-rör kan köpas på Biltema för ca 165 kr, firman debiterade 610 kr plus moms.
450%. Klart oskäligt, bluff mot åldring (mor 91 år om en vecka)
Dessutom plockar de hem halva röret. 900%. Tror inte det är sämre kvalitet på Biltemas avloppsrör.
En tydlig indikation bland flera, att de mest bara rufflar.

[bild] [bild]
Ja det verkar som de blåser dig på materialet med. Antar att de använder sig av en leverantörs (t.ex. Ahlsell) bruttopris. Sen har de kanske 70% rabatt på det priset, men det får ju inte du se. Skurkfasoner.
Jag googlade avloppsrör 110 2m och inga priser kom ju ens i närheten av vad du fått.

Ofta när man kritiserar hantverkares prissättning på detta forum så rycker det ut ett gäng som av 'missriktad kollegialitet' eller vad man ska kalla det ska försvara dem på olika sätt. Det är nog bara att acceptera och försöka ignorera.
Själv förstår jag inte yrkesmän som försvarar andra yrkesmän inom samma skrå som missköter sig. Själv föredrar jag att sådana typer får sparken så man slipper associeras med dem.
 
Redigerat av moderator:
A
nino nino skrev:
Om du läser vad jag skrivit i inlägget du svarade på och mina tidigare inlägg så ser du att jag helt är på din sida inget snack om det

Men jag lämnar tråden och önskar dig lycka till
Tack ska du ha, och det har slutat bra.
Jag lämnar också tråden med detta meddelande:

Visad förståelse från företagets VD, man tog bort lärlingens timmar helt.
Med detta är jag givetvis nöjd. Ev har de sett andra dåliga fasoner hos aktuell lärling.
Dock iär jag inte nöjd med de fasoner som poppade upp på slutet av den andra tråden med visad faktura,
men mesta smörjan verkar vara raderad
Jag har inte ens behövt länka trådarna till VD:n, han tog mina argument och bevisning.
Jag har dock haft viss nytta av forumets seriösa svar.



E-postkonversation om fakturförslag och kostnadsjusteringar; tid, resor, verktyg och serviceavgifter diskuteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


.
 
finns ju bara 2 vvs företag i den staden
 
richardtenggren
M maria01 skrev:
finns ju bara 2 vvs företag i den staden
Stad var väl att ta i ;)
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Per Johansson8 Per Johansson8 skrev:
Ja jo det kostar på att anlita hantverkare. Jo ja kunde någ ha fixat det för 2000 kr plus resa
Sjukpensionär ...men är ju blåkortare
Jag hade nog sågat golvet . .blir snyggare så .och går troligen snabbare.. att bytta ett rör kan alla .. det hade tagit längre tid orken räcker bara nån time eller så
Ja vet hantverkare ofta startar dagen med att besöka Yrkesbutik handla materiel för dagens jobb Milla fika ..sedan gör de jobbet .på eftermiddagen ja då kan det bli en returpunkt . Kasta skräpp eller överblivet materiel .kanske blir blir det en metallskrot . En extra slant för lite kopparrör eller el ledningar eller din gamla värmepump ger några kronor .. klart är du som kund betalar .För 8 tim även om jobbet tog 5 tim
 
Per Johansson8 Per Johansson8 skrev:
Ja vet hantverkare ofta startar dagen med att besöka Yrkesbutik handla materiel för dagens jobb Milla fika ..sedan gör de jobbet .på eftermiddagen ja då kan det bli en returpunkt . Kasta skräpp eller överblivet materiel .kanske blir blir det en metallskrot . En extra slant för lite kopparrör eller el ledningar eller din gamla värmepump ger några kronor .. klart är du som kund betalar .För 8 tim även om jobbet tog 5 tim
Hur väl "vet" du detta?
Mina rörmokare sa åt mig att jag alltid kunde kränga kopparrören vi slet ut, men att dom inte brydde sig för det var inte tillräckligt betalt för att löna sig. Bättre att åka på annat jobb.
Har nog aldrig sett en hantverkarbil på lokala skroten här.

Å andra sidan är mina nuvarande hantverkare ärliga allihop och låter mig även handla en del material själv om det är så.
 
Och jag ser det ofta ..på skroten...ja varenda eftermiddag ja kollar efter bra å ha saker på skroten . Ja ja gillar å bygga saker . Alltid nån skåplastbil där.
 
tensiden tensiden skrev:
Hur väl "vet" du detta?
Mina rörmokare sa åt mig att jag alltid kunde kränga kopparrören vi slet ut, men att dom inte brydde sig för det var inte tillräckligt betalt för att löna sig. Bättre att åka på annat jobb.
Har nog aldrig sett en hantverkarbil på lokala skroten här.

Å andra sidan är mina nuvarande hantverkare ärliga allihop och låter mig även handla en del material själv om det är så.
det beror ju helt på hur stort jobbet är har bekanta som gör stambyten dom dra in bra med stålar i skrot till firma festen
 
Ja dömer ingen
Inget fel att åka till skroten med metallskrot efter avslutat jobb .. men kunden .ska inte betala kanske 1000 kr tim för det
 
Per Johansson8 Per Johansson8 skrev:
Ja vet hantverkare ofta startar dagen med att besöka Yrkesbutik handla materiel för dagens jobb Milla fika ..sedan gör de jobbet .på eftermiddagen ja då kan det bli en returpunkt . Kasta skräpp eller överblivet materiel .kanske blir blir det en metallskrot . En extra slant för lite kopparrör eller el ledningar eller din gamla värmepump ger några kronor .. klart är du som kund betalar .För 8 tim även om jobbet tog 5 tim
många andra yrken gör så med inte bara bygg folk på kontor som sitter på facebook halva dagen och så vidare
 
Detta är ju troligen bara små entreprenörer.
De som har en liten firmsbli å en släpkärra.. de stora byggföretag är nåt helt annat .. stora objekt de anställda jobbar 6.45 till kl 16 å åker sedan till vila
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.