Någon som kan säga om det är eternit eller inte.

satt som väggbeklädnad i stall och är ca 3 mm tjockt.
/Peter

• En bild som visar en sliten träbit, säckar, bråte och konstruktionsmaterial i en stökig miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av trasigt, vitmålat murverk framför en veckad orange plast. Råa material, byggavfall eller renovering.
    Skapa konto
  • En skadad sten- eller betongbit på ett smutsigt golv bredvid trä- och metallrester. Verkar vara byggarbetsplats.
    Skapa konto
  • Föråldrad, flagande vägg med synlig trästruktur och skada eller hål. Nedsliten interiör med spik.
    Skapa konto
Mycket troligt att det är eternit ja.

ja det är inga problem att spika i, testade och hela skivorna är spikade.

skivorna sitter spikade på gammal timmervägg som är rejält ojämn och det finns inte en skiva som är sprucken… (annat än där jag gått emot med skopan på grävmaskinen men det spricker ju det mesta av )

blackarrow blackarrow skrev:
Ovanligt mycket träfiber vid spiken för att vara eternit.
Det går inte att spika i eternit. Den spricker.

Jag skulle gissa på oljehärdad board för fuktiga miljöer. Tex
[länk]

Röstar åxå för masonit..
Är den tung?

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
jag han ta bort en kvm innan jag fick tanken om eternit, den kvm väger ca 2kg. Känslan är lite plastig som spröd plexi som eller så…. Inte så träig känsla egentligen som den vanliga 3mm masonit

plåtrickard plåtrickard skrev:
Röstar åxå för masonit..
Är den tung?

Eternit är fiberarmerad betong och skulle inte ha de egenskaper du beskriver. Bara 3 mm tjock skulle den bli mycket ömtålig.

• Gilla
Smackbonk
  • Laddar…
Finns säkert nå specialskivor för stall på det viset. Det lär nog absolut inte vara nå eternit skivor iallafall. Det skulle ju vara alldeles för bräckligt.

• Gilla
Smackbonk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.