Är mitt i projektering av min bastu och tänkte använda ett Cilindro PC70XE Black Steel 6,8 kW. Detta aggregat levereras med en extern styrpanel.
Jag vill placera den på utsida bastu för att lätt kunna starta/ställa in temperatur, men har fått tips att placera den på insidan för att kunna reglera temperatur under bastubadandet.
Var skulle ni placera kontrollpanelen och varför?
Jag vill placera den på utsida bastu för att lätt kunna starta/ställa in temperatur, men har fått tips att placera den på insidan för att kunna reglera temperatur under bastubadandet.
Bästa svaret
i min bastu hade jag på/av och temperatur utanför bastun.
När jag köpte nytt aggregat så är det en sån cilindro fast kontrollvreden sitter på aggregatet.
För min del spelar det ingen roll egentligen. man har sin inställda temp, det man gör är ju oftast endast att slå på/av
När jag köpte nytt aggregat så är det en sån cilindro fast kontrollvreden sitter på aggregatet.
För min del spelar det ingen roll egentligen. man har sin inställda temp, det man gör är ju oftast endast att slå på/av
Den kommer att hålla längre om du sätter den på utsidan. Hög värme, temperaturvariationer och fukt är inte det bästa för elektroniken.plaggis skrev:Är mitt i projektering av min bastu och tänkte använda ett Cilindro PC70XE Black Steel 6,8 kW. Detta aggregat levereras med en extern styrpanel.
Liknande trådar
-
Hjälp med placering av innerdörrar i avdelat rum
Planlösningar -
Placering vindduk tilläggsisolering plankstomme
Isolering -
Placering av huset , avstyckning
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Placeringen av vatten och avlopp till tvätt och torktumlare
Vatten & Avlopp -
Placering av ventilation (Fresh-ventiler). Hur skulle ni göra?
Ventilation