Satte ett larm på grinden då både jag och de större barnen glömt att stänga.
Inomhusvy med öppen dörr, barngrind, möbler, matta och trygghetslarm på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maxizor och 4 till
  • Laddar…
K Kris1 skrev:
Jo när man ska olja bänken :crysmile:
Hade det varit bara på bänken det var ordnat hade jag kunnat köpa det, men kolla resten. Verktygstavlan, hyllorna under bänken, pallarna... Alldeles för välordnat!
Det måste vara någon reklambild för att få oss att köpa städtjänster eller liknande. ;)
 
  • Haha
MrDizzy och 2 till
  • Laddar…
K Kris1 skrev:
Satte ett larm på grinden då både jag och de större barnen glömt att stänga.
[bild]
Det var lättare att vara rymningsbenäget småbarn förr! :crysmile:
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det var lättare att vara rymningsbenäget småbarn förr! :crysmile:
absolut, den lille slår nog dock ihjäl sig i den branta trappan om han ramlar ner där.
 
Lite styrning till golvvärmen så kommer radiatorerna på öv att få lite bättre temperatur att jobba med. Passar på att förlänga kretsen med en radiator i badrummet också.
 
  • Person arbetar med rörinstallationer, verktyg och material utspridda på golv, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörledningar, skor, verktyg i lådor, brandsläckare, ytterkläder, oorganiserad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit radiator framför en veckad vägg, på en turkos badrumsmatta, bredvid en brun handduk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
P-plats och 3 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Lite styrning till golvvärmen så kommer radiatorerna på öv att få lite bättre temperatur att jobba med. Passar på att förlänga kretsen med en radiator i badrummet också.
Sådär, kopplat o klart. Litet missöde med en presskoppling som fick göras om - ”man ska alltid rita på röret…” men slutet gott osv :)
 
  • Värmeelement bredvid handfat i badrum, vita väggar, grått golv, del av spegelskåp synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett värmefördelningssystem med kopparledningar, flervägsfördelare och termostatventiler, placerat i ett utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
P-plats och 2 till
  • Laddar…
A
S sinuslinus skrev:
Antingen är du pedantisk eller så är de inte så välanvända. På mitt jobb har allt i boxen en touch av grått. :rofl:
7,5 meters slangar och golvutsug gör susen!
 
Efter att ha tjänstgjort i 27 år började vår Allaway centraldammsugare krångla och sade upp sig.


Tre staplade vita och svarta hinkar, dammiga stövlar, skyddsmask, gammal vattentunna och verktyg i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänkte först att det borde vara ett garantiärende;) men köpte istället en ny enhet. Beställde i tisdags och kom idag.
Påbörjade installationen och alla vet att en riktig man läser aldrig en manual ordenligt före påbörjat arbete, så efter att ha plockat ner väggfästet och monterat kretskortet som skulle suttit där innan montage av väggfästet, var det bara att sätta dit det igen, anpassa rören för den nya maskinen, sätta den på plats och provköra.
Funkade galant.

Väggmonterat centraldammsugarenhet i källare med synliga rör och anslutningar, verktyg och förvaringshylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan det obligatoriska att städa undan alla verktyg, vilket som vanligt innebar ett antal vändor ut i garaget
med allt man släpat in.
Bra kvalitet på Allawayen, har bytt slang 2 gånger och handtag 1 gång på 27 år, men centralenheten har funkat till nu och det är väldigt många timmar.
 
  • Gilla
P-plats och 6 till
  • Laddar…
var länge sen jag såg en centraldammsugare i ett hus vi hade en som ung mins att vi hade problem med koppar kabeln som starta den när man kopla in den övrigt var det ju smidigt men vi fick lägga till några fler utag för att slangen skulle vara så lång. vart jobbigt att kånka runt med den i huset

har själv drömt om en sån som man soppar in mot istället
 
mikethebik mikethebik skrev:
Tänkte först att det borde vara ett garantiärende;) .

På BH är väl allt ett dolt fel. Ringt förra ägaren eller kopplade du in jurist direkt?:rofl:
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
På BH är väl allt ett dolt fel. Ringt förra ägaren eller kopplade du in jurist direkt?:rofl:
Mja, köpte huset 1991 så jag får anmäla mig själv i så fall.
Upptäckte faktiskt en spik som stack ut 2 mm från ett foder idag, kommer givetvis att yrka dolt fel till förre ägaren och kräva skadestånd för att någon kan ju rispa sig, få eventuell mögelspor och asbest fiber på sig och dö inom 10 minuter.
Känner du någon bra jurist?
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
var länge sen jag såg en centraldammsugare i ett hus vi hade en som ung mins att vi hade problem med koppar kabeln som starta den när man kopla in den övrigt var det ju smidigt men vi fick lägga till några fler utag för att slangen skulle vara så lång. vart jobbigt att kånka runt med den i huset

har själv drömt om en sån som man soppar in mot istället
Var standard vårt som vi byggde 2019.Använder inte den.3st robort dammsugare istället.
 
Uppgraderat det sminkade badrummet med handdusch. Blandaren Saga har anslutning för 1/2” undertill. Smidigt.
 
  • Badrum under reparation med handfat, verktyg och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.