7 792 408 läst · 38 153 svar
7792k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
PM gick ål in
gjorde bort sej
ringde fisk-alen
och torskade
många lax!
Med tanke på dagarnas skriverier om hur tillgänglig polisen är för oss medborgare så undrar man hur många timmar, dagar, månader det tog det innan han lyckades komma fram?
Troligtvis använde han sin ”gräddfil”!
gjorde bort sej
ringde fisk-alen
och torskade
många lax!
Med tanke på dagarnas skriverier om hur tillgänglig polisen är för oss medborgare så undrar man hur många timmar, dagar, månader det tog det innan han lyckades komma fram?
Troligtvis använde han sin ”gräddfil”!
När vi i 20-årsåldern åkte Finlandsfärja passade vi på ett basta. Efter ett tag kom det in ett gäng finnar i bastun, de nickade menande åt oss, pratade finska, skrattade lite och hällde på några skopor vatten på aggregatet. De satt och flinade ett tag, men då det gått en stund var de inte lika muntra längre. Efter ännu en stund gick de tysta ut ur bastun. Vi satt kvar ett tag till.I Ingenjör Jesper skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
Jag blir så förbannad! Jag som avstår ål med en förhoppning om att mina barn ska kunna njuta av denna delikatess och så finns det sånahära förbenade ålahuen...
/Ålälskande ättling till en ålafiskare...
Som en anekdot som kanske unnehåller lite humor så vann jag som liten en rögad ål på ett ållotteri, familjen var rätt förvånad över att jag vägrade dela med mig och slukade hela själv.
Som en anekdot som kanske unnehåller lite humor så vann jag som liten en rögad ål på ett ållotteri, familjen var rätt förvånad över att jag vägrade dela med mig och slukade hela själv.
Gislövs marknad?13th Marine skrev:Jag blir så förbannad! Jag som avstår ål med en förhoppning om att mina barn ska kunna njuta av denna delikatess och så finns det sånahära förbenade ålahuen...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg