R RuneB2 skrev:
(2 timmar in i printen med svart pla)

Fungerade det med svart filament?
noterade nu när jag översatte beskrivningen att man skulle köra vit pla.
Vilken hastighet kör du vid utskrift?
 
wrang wrang skrev:
Vilken hastighet kör du vid utskrift?
Ender 3 v2, 60mm/s kör jag med.

Problem med reflektion nu vid setup, sjukt stark ledlampa, kör med 1
 
R RuneB2 skrev:
Ender 3 v2, 60mm/s kör jag med.

Problem med reflektion nu vid setup, sjukt stark ledlampa, kör med 1
Reflektion med ljus som studsar via insidan av röret? Man kan se lite tendens till det i min bild ovan, ovanför "Norrvatten".
Du har provat att vrida runt locket för att flytta blänket?
 
Jag gjorde ett täcklock, för att skydda från damm osv i mitt garage, vinner inga skönhetstävlingar :) men gör nog jobbet. Om någon (mot all förmodan, det tog inte mer än några minuter att rita upp) vill ha locket, så hojta, så kan jag slänga upp det någonstans.

3D-modell av en enkel grå ring eller bricka med en skåra, blå bakgrund, beige form i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
wrang
  • Laddar…
vespaman vespaman skrev:
Jag gjorde ett täcklock, för att skydda från damm osv i mitt garage, vinner inga skönhetstävlingar :) men gör nog jobbet. Om någon (mot all förmodan, det tog inte mer än några minuter att rita upp) vill ha locket, så hojta, så kan jag slänga upp det någonstans.

[bild]
Ja tack lägg upp allt på thingiverse
https://www.thingiverse.com/thing:5198099
som en remix
 
  • Gilla
RuneB2
  • Laddar…
vespaman vespaman skrev:
Reflektion med ljus som studsar via insidan av röret? Man kan se lite tendens till det i min bild ovan, ovanför "Norrvatten".
Du har provat att vrida runt locket för att flytta blänket?
vespaman vespaman skrev:
Jag gjorde ett täcklock, för att skydda från damm osv i mitt garage, vinner inga skönhetstävlingar :) men gör nog jobbet. Om någon (mot all förmodan, det tog inte mer än några minuter att rita upp) vill ha locket, så hojta, så kan jag slänga upp det någonstans.

[bild]
Är absolut intresserad av locket!
maskeringstejp fungerar i utvecklingssyftet just nu :D

får inte till det riktigt än, sjukt segt med.
62 i rssi, kanske behöver en nog en antenn, frågan är om man kan ha nått med ipex som ligger och skrotar nåntans.
 
R RuneB2 skrev:
Ender 3 v2, 60mm/s kör jag med.

Problem med reflektion nu vid setup, sjukt stark ledlampa, kör med 1
konstigt min sista del där esp sitter tog 3h30min
Botten tog 12h
Men totalt 100gram
 
wrang wrang skrev:
konstigt min sista del där esp sitter tog 3h30min
Botten tog 12h
Men totalt 100gram
2 timmar in i printer, tror botten tog 8 timmar?
Toppen 2 kanske?
 
för att blurra ljuset så kan man ta en bit bakplåtspapper framför led lampan
 
R RuneB2 skrev:
får inte till det riktigt än, sjukt segt med.
62 i rssi, kanske behöver en nog en antenn, frågan är om man kan ha nått med ipex som ligger och skrotar nåntans.
Jag har -82 rssi, så tror inte det är det som är problemet. Men du får tänka på att det är en ytte-pytte-liten o klen processor som ska göra allt detta stora och komplicerade jobbet. :)

Hur ser din bild ut?
Min bild ovan är inte perfekt, men jag tryckte bara fast allt, som jag tyckte var någorlunda rakt, och sedan gick jag till datorn och gjorde justeringarna, sedan var det inte mer med det. Kanske hade flyt.
Jag torkade av glaset på mätare med en fuktig trasa först, förresten.

Igår när jag tryckte på mitt fula lock, så rubbade jag kortet (klippte av strappen, och flyttade powerkabeln, så att den funkade med locket), och sedan dess fick jag inte några mätvärden. I morse så insåg jag detta, och inser att det verkar man måste starta om den för att den ska återsynka på referenspunkterna.
 
wrang wrang skrev:
för att blurra ljuset så kan man ta en bit bakplåtspapper framför led lampan
vespaman vespaman skrev:
Jag har -82 rssi, så tror inte det är det som är problemet. Men du får tänka på att det är en ytte-pytte-liten o klen processor som ska göra allt detta stora och komplicerade jobbet. :)

Hur ser din bild ut?
Min bild ovan är inte perfekt, men jag tryckte bara fast allt, som jag tyckte var någorlunda rakt, och sedan gick jag till datorn och gjorde justeringarna, sedan var det inte mer med det. Kanske hade flyt.
Jag torkade av glaset på mätare med en fuktig trasa först, förresten.

Igår när jag tryckte på mitt fula lock, så rubbade jag kortet (klippte av strappen, och flyttade powerkabeln, så att den funkade med locket), och sedan dess fick jag inte några mätvärden. I morse så insåg jag detta, och inser att det verkar man måste starta om den för att den ska återsynka på referenspunkterna.

Problemet nu är att det inte ens går att konfigurera, det tar 1-5 minuter om inte alls att ladda sidan.
Ska kontrollera att sd-kortet är rätt formaterat. osäker vilken klass det är men det var ett gammalt jag hade.
 
OK, nu slängde jag upp locket på Thinginverse. Lite pinsamt att slänga upp något så enkelt egentligen, men man får väl släppa den tanken, det är ju bara för de närmast sörjande. :)
https://www.thingiverse.com/thing:5804438
 
vespaman vespaman skrev:
OK, nu slängde jag upp locket på Thinginverse. Lite pinsamt att slänga upp något så enkelt egentligen, men man får väl släppa den tanken, det är ju bara för de närmast sörjande. :)
[länk]
Förresten, om ni är slängda i cad, så kanske ni ska tunna ut väggarna, för de är nog onödigt tjocka nu, för att spara utskriftstid. Denna tog mig 30 minuter att köra fram, och då ska ni veta att den stora tratten tog 2h45m, och locket som esp32 sitter i tog 42m, som jämförelse.
 
vespaman vespaman skrev:
OK, nu slängde jag upp locket på Thinginverse. Lite pinsamt att slänga upp något så enkelt egentligen, men man får väl släppa den tanken, det är ju bara för de närmast sörjande. :)
[länk]
Grymt!

"Låser" den fast kortet nått?

Alignmentmarks, får inte det att lira, hur ser era ut?
 
vespaman vespaman skrev:
Förresten, om ni är slängda i cad, så kanske ni ska tunna ut väggarna, för de är nog onödigt tjocka nu, för att spara utskriftstid. Denna tog mig 30 minuter att köra fram, och då ska ni veta att den stora tratten tog 2h45m, och locket som esp32 sitter i tog 42m, som jämförelse.
Sitter du på en Voron 2.4 ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.