Vi anlitade målare för att måla vardagsrummet och hallen (nya gipsväggar där vi påbörjat spackling). Var tydlig med att spackling enbart var påbörjad men att vi ville att de skulle fortsätta så att målningen blev bra.
Resultatet av målningen ser ut som att jag gjort det på fyllan. Jag undrar om jag har för höga krav, eller om de slarvat något ofantligt? Finns nog inte en själ som tror på att någon professionell målare gjort detta. Kunde jag gå tillbaka i tiden hade jag gjort arbetet själv.

Och en liten annan fundering - är cigarettfimpar slängda i trädgården något man bara ska acceptera när man anlitar hantverkare?

Detta är första gången jag anlitat målare så om det är någon annan som kan dela med sig av erfarenheter blir jag glad :)

• Delvis öppen dörr, brun, två oskyddade eluttag, nyckel, fönster, reflektion, utomhusutsikt, skräp, basket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En del av en brun dörr och dess vita dörrkarm mot en grå vägg.
    Skapa konto
  • Vägg med öppning som visar kablar, nära fönster och golv, ofärdig elinstallation.
    Skapa konto
  • En dimmig utsikt från ett fönster med synlig balkongräcke och suddig grönska.
    Skapa konto
  • Inomhusvy mot en öppen dörr som leder till en trädgård med grönt gräs och träd.
    Skapa konto
  • Rumshörn med vita väggar och tak, synlig spackling eller fogmassa längs hörn och kanter.
    Skapa konto
  • Vit inomhusvägg med en hörnstång, mot ett mörkt tak, svagt ljus, spartanskt intryck.
    Skapa konto
  • Vit hörn av ett rum med väggar och tak, enkelt, minimalistiskt, några mindre märken och skador syns.
    Skapa konto
  • Vägg och fönsterkarm inomhus, vy över uteplats och vit trädgårdsbyggnad. Grått och trist väder.
    Skapa konto
Det där är absolut inte godkänt, håll inne med betalningen!
Upplever att det är svårt att hitta profesionella målare, vi har anlitat både små och stora lokala företag med blandat resultat tyvärr.

• Gilla
kjellinge och 2 till
  • Laddar…
Tja, berätta att du tycker att det var imponerande att de börjar med att grunda innan de börjar slipa/spackla och måla och fråga när de tänker sätta igång...

• Gilla
EB2 och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Det där är absolut inte godkänt, håll inne med betalningen!
Upplever att det är svårt att hitta profesionella målare, vi har anlitat både små och stora lokala företag med blandat resultat tyvärr.
Ja, tyvärr verkar det ju så. Detta företag hade en del goda referenser men jag såg inte förrän i efterhand att de var från 2013 och inte senare, så troligtvis fick vi några nya anställda som inte vet hur man utför arbetet.

Gennysen Gennysen skrev:
Ja, tyvärr verkar det ju så. Detta företag hade en del goda referenser men jag såg inte förrän i efterhand att de var från 2013 och inte senare, så troligtvis fick vi några nya anställda som inte vet hur man utför arbetet.
Tråkigt, men bara att be dom komma tillbaka och rätta till/göra om eller fråga om de själva är nöjda med resultatet. Fick göra så med en spackling och målning av tak för ett antal år sen.

Så där såg det inte ens ut första gången jag försökte mig på att måla

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.