2 144 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Fuktmätare med flera sensorer -vilken är bäst?
Vi har köpt hus och vill gärna ha fuktmätare på vinden och krypgrunden. Gärna trådlös med en visare samt flera sensorer.
Vi har köpt en billigare modell nu som är helt opålitlig så vi vill köpa en ny.
Vilken är bäst? Har ni tips?
Vi har köpt en billigare modell nu som är helt opålitlig så vi vill köpa en ny.
Vilken är bäst? Har ni tips?
Produkter som diskuteras: "Fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
A annelea skrev:
Kan föreslå hub och fuktmätare från Aqara: Bra produkter till vettiga priser, och snygg design med. Vi kör nästan bara Aqara sensorer.
Köp Aqara Temperatur, Luftfuktighet & Lufttryck (WSDCGQ11LM / AS008CNW01) för 169 Kr hos m.nu
/S
De
Jag försöker hitta en sensor som kopplas in med vanlig stickpropp. Dom är nog bättre på att vara online.
Den är inget jag kan rekomendersde om du kräver en som inte går ofline lite då å då. Har 2 st, och dom går offline hela tiden. Men mäta lite temperatur å luftfuktighet kan dom ändå fungera bra för. Men använd dom inte till att styra något. Vet inte om det är sändaren i dom som är för klen.S steve5432 skrev:
Jag försöker hitta en sensor som kopplas in med vanlig stickpropp. Dom är nog bättre på att vara online.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag kan också rekommendera dem. Billiga och bra! Men bara om man också köper Aqaras hub. Körde ett antal Aqara tempsensorer direkt i Homeassistant via Conbee-USB och då hade jag problem med att en sensor tappade kontakten då och då och behövde paras om. Men sedan jag köpte originalhubben har jag inte haft några problem alls.S steve5432 skrev:
Produkter som diskuteras i tråden