2 638 läst · 12 svar
3k läst
12 svar
Golvlack på OSB-skiva? (Arbetsbänk)
Bygger en trevlig arbetsbänk i källaren.
Tänkte använda en OSB-skiva som ytmaterial eftersom jag har en liggande. Egentligen inte optimalt då texturen är grov.
Kan man lacka OSBn med golvlack? För att få en blank hård yta.
Har en dunk stående över. För parkettgolv.
Vad tror panelen?
Tänkte använda en OSB-skiva som ytmaterial eftersom jag har en liggande. Egentligen inte optimalt då texturen är grov.
Kan man lacka OSBn med golvlack? För att få en blank hård yta.
Har en dunk stående över. För parkettgolv.
Vad tror panelen?
Medlem
· Stockholm
· 4 008 inlägg
Stadig limmad stomme, på det en 22mm spånskiva och ovanpå det limmar du linoliummatta.
Bästa bästa...
Bästa bästa...
Medlem
· Stockholm
· 4 008 inlägg
Jag är bortskämd med mina bänkar med solid 2" liggande virke med limmade 22mm spånskivor på, plant stumt och de med linoliummatta otroligt meckvänliga.P plan-g skrev:
Vad ska du ha din bänk till?
Workingclasshero skrev:
Låter prima. Linoleummatta får det nog bli.
Jag skall använda bänken till typ fönsterrenovering, odlng, cykelmek mm..
Produkter som diskuteras: "fönsterrenovering"
Speedheater
Speedheater System - använder infravärme så att du bara efter några sekunder kan skrapa bort gammal färg som mjukas upp utan att skada underlaget. Inga giftiga ämnen frigörs, inga kemikalier behövs – Speedheater är en miljövänlig metod
Läs mer
En tjock OSB med bra stöd under funkar som bordsskiva när det värsta den brabbas av är att stifta om fönster. Limmar man t ex två 15 mm så rör den sig inte ens vid tyngre angrepp.
För trädgårdsdelen skulke jag ha en extra skiva eller ännu hellre en balja med låg kant för att vatten och jord ska hållas avskilt från annat. Funkar också om man ska göra rent cykeldelar.
Alt bara ett uppfällbar bord med just de egenskaperna så kan man vara ute när det är soligt eller när man gör något som kräver bra ventilation.
För trädgårdsdelen skulke jag ha en extra skiva eller ännu hellre en balja med låg kant för att vatten och jord ska hållas avskilt från annat. Funkar också om man ska göra rent cykeldelar.
Alt bara ett uppfällbar bord med just de egenskaperna så kan man vara ute när det är soligt eller när man gör något som kräver bra ventilation.
Trädgård? Cykel? Balja? Jord och vatten? Ventilation? Vad har det med bords skiva att göra .Z z_bumbi skrev:En tjock OSB med bra stöd under funkar som bordsskiva när det värsta den brabbas av är att stifta om fönster. Limmar man t ex två 15 mm så rör den sig inte ens vid tyngre angrepp.
Fin-fint att klä en arbetsbänk med är rostfri plåt. Kanske från en gammal kasserad diskbänk.
Lätt att hålla rent och tål en del stryk. En omönstrad yta gör också att småsaker är lätta att se.
Edit / För fönsterrenovering kanske en plastmatta eller annan ännu mjukare matta är att föredra.
Lätt att hålla rent och tål en del stryk. En omönstrad yta gör också att småsaker är lätta att se.
Edit / För fönsterrenovering kanske en plastmatta eller annan ännu mjukare matta är att föredra.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vill måla men befintlig vägg har osb-skiva
Färg, Måla & Tapetsera -
Lerum: Funktionell arbetsbänk
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Skivmaterial till enklare arbetsbänk för diverse småarbeten
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga billig arbetsbänk på 3.5m?
Byggmaterial & Byggteknik -
Arbetsbänk Gimo