T TommyC skrev:
Så hans bakdel är det som kan ifrågasätta Tyskland .
I få fall bör vi gå ur EU snarast. :rofl:
Njau, det har varit märkligt lite pajkastande en längre tid mellan Frankrike och Tyskland och det mesta av det som drabbat oss kommer ju från Tyskland med deras Energiewende, dvs vindkraft och solceller, sedan återspeglar det sig då även i elhandelsavtalet. Men jag tror man nu formerar sig inom EU och Frankrikes kärnkraftslinje blir framtiden, sen kan Tyskland hålla på med sitt utan att andra länder hjälper till att betala miljökalaset.

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
J jawen skrev:
Och Tyskland importerar hela 70% av sin el just nu, vilket självklart sätter hela "elmarknaden" i ett "onormalt läge"
Förlåt, men detta är ungefär lika rimligt som om jag skulle tillbringa 70% av min tid med att hänga med en arm från handtaget till vindsluckan. Källa?

• Gilla
Zodde och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Förlåt, men detta är ungefär lika rimligt som om jag skulle tillbringa 70% av min tid med att hänga med en arm från handtaget till vindsluckan. Källa?
Det låter väldigt jobbigt :(

• Haha
jawen
  • Laddar…
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J jawen skrev:
citat
Omkring 70 procent av Tysklands energibehov täcks av import
slut citat

[länk]
Den artikeln säger inte att de importerar 70% av elen. De importerar 70% av energin. Men det handlar ju främst om gas och olja. En helt annan sak.

• Gilla
harka
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Den artikeln säger inte att de importerar 70% av elen. De importerar 70% av energin. Men det handlar ju främst om gas och olja. En helt annan sak.
Jag tycker bestämt att du ska läsa igenom länken noggrannt!
Sen kan du kommentera.

D Daniel 109 skrev:
Men det handlar ju främst om gas och olja
Men har inte du & Zodde hela tiden sagt att våra dyra elpriser beror på gas & oljepriset? ;)

P paralun skrev:
Jag tycker bestämt att du ska läsa igenom länken noggrannt!
Sen kan du kommentera.
Jag har nu läst igenom den noggrant. Jag har inte ändrat uppfattning av det. Den information Jawen påstår att finns där finns inte. Men uppenbarligen hittar ju du den. Så vad är det jag missar?

J jawen skrev:
Men har inte du & Zodde hela tiden sagt att våra dyra elpriser beror på gas & oljepriset? ;)
Nu påstod du att de importerar 70% av elen. Byt inte ämne nu.

D Daniel 109 skrev:
Jag har nu läst igenom den noggrant. Jag har inte ändrat uppfattning av det. Den information Jawen påstår att finns där finns inte. Men uppenbarligen hittar ju du den. Så vad är det jag missar?
Tysklands fuskbygge och beroendet av andra.... inkl att det här drog med sig hela EU i en energikris.

D Daniel 109 skrev:
Nu påstod du att de importerar 70% av elen. Byt inte ämne nu.
Men allt detta hänger ju ihop & skapar en "gemensam" marknad

Patrik440
Dalbotant Dalbotant skrev:
Betalar alla ni andra er elräkning varje månad? Jag har tre månaders förbrukning på varje räkning, blir en skojig överraskning i februari för min del. Har nov + dec + jan på nästa räkning. :sweat:
Vi får räkningen för 2 månader i taget.

Vi fick från Vattenfall härom dagen men den gav jag till någon som hade mer nöje utav den än mig.
:)

/ Patrik

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Viklund... och 6 till
  • Laddar…
Dags att starta ”Waterpool” och sammankoppla vårt vattenledningsnät med Europa så vi kan höja priserna på vatten när vi ändå håller på?
Det är säkert G redan…

Vatten är ju på tok för billigt i sverige.

• Haha
  • Gilla
Lullejulle och 5 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Förlåt, men detta är ungefär lika rimligt som om jag skulle tillbringa 70% av min tid med att hänga med en arm från handtaget till vindsluckan
Du kan släppa nu :crysmile:

• Gilla
Jeppson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.