Hej på er.
Behöver hjälp och tips.
Vi har en Östberg Heru 75S FTX, som installerades 2014 och har funkat klanderfritt sedan dess men i natt stannade den helt och på fjärrkontrollen står det att den är av (se bilden) jag har mätt och det finns ström fram till den men den är helt död.
Någon som kan tipsa om företag som är bra på Östbergs FTX aggregat runt Stockholm, eller någon sida där det finns flera serviceföretag för Östberg, hittar inget vettigt när jag söker på nätet..!
Någon som har tips på åtgärd att testa så är det fritt fram 1f605.png
//L

324026332_541441511245092_371184267224019150_n.jpg

L Lello skrev:
Hej på er.
Behöver hjälp och tips.
Vi har en Östberg Heru 75S FTX, som installerades 2014 och har funkat klanderfritt sedan dess men i natt stannade den helt och på fjärrkontrollen står det att den är av (se bilden) jag har mätt och det finns ström fram till den men den är helt död.
Någon som kan tipsa om företag som är bra på Östbergs FTX aggregat runt Stockholm, eller någon sida där det finns flera serviceföretag för Östberg, hittar inget vettigt när jag söker på nätet..!
Någon som har tips på åtgärd att testa så är det fritt fram [bild]
//L

[bild]
Knäpp på den eller funkar inte det? Kolla larmloggen.

I Installation skrev:
Knäpp på den eller funkar inte det? Kolla larmloggen.
helt död, tyst som i graven. Ström finns i linan till den.

Fotografen Fotografen skrev:
Manual: [länk]
Har den också, men vad ska den hjälpa till när aggregatet är helt dött/tyst trotts att det har ström (har mätt i arbetsbrytaren)

Öppna något lock där elkableriet går in och mät där.
Jag kan inte ge några detaljerade tips, har aldrig skruvat i aggregatet.

• Gilla
Lello
  • Laddar…
Jag har installerat ett FTX system från Hemkomfort.se för några år sedan, dock ett swegon agg. Har haft en del garanti problem med det agget och hemkomfort har levererat väldigt bra service. Service lång utöver vad deras åtaganden egentligen har varit- Jag vet att de nu gått över och kör nästan bara Östberg aggregat i sina installationer, och de kör även service på dem. Så jag skulle höra av mig till dem för hjälp med Östberg agget, Mattias som kör servicen där är en riktig klippa och duktig på de han gör!

Vill du pilla själv så borde de gå att ringa Östberg och fråga dem om lite tips, vet att de är duktiga på att svara i telefon.

• Gilla
Lello
  • Laddar…
T tobben87 skrev:
Jag har installerat ett FTX system från Hemkomfort.se för några år sedan, dock ett swegon agg. Har haft en del garanti problem med det agget och hemkomfort har levererat väldigt bra service. Service lång utöver vad deras åtaganden egentligen har varit- Jag vet att de nu gått över och kör nästan bara Östberg aggregat i sina installationer, och de kör även service på dem. Så jag skulle höra av mig till dem för hjälp med Östberg agget, Mattias som kör servicen där är en riktig klippa och duktig på de han gör!

Vill du pilla själv så borde de gå att ringa Östberg och fråga dem om lite tips, vet att de är duktiga på att svara i telefon.
Tack

Fotografen Fotografen skrev:
Öppna något lock där elkableriet går in och mät där.
Jag kan inte ge några detaljerade tips, har aldrig skruvat i aggregatet.
nu när jag var uppe på vinden hos aggregatet så kunde jag höra ett svagt brummande från aggregatet som försvann när jag bröt strömmen. Så ström var den.

L Lello skrev:
nu när jag var uppe på vinden hos aggregatet så kunde jag höra ett svagt brummande från aggregatet som försvann när jag bröt strömmen. Så ström var den.
L Lello skrev:
Men om du via fjärrkontrollen aktiverar alla larm förutom brandlarm och startar bör du få ett fellarm.
Har du kollat filter? Borde iofs inte bara det eftersom herun inte har någon filterövervakning normalt.

I Installation skrev:
Men om du via fjärrkontrollen aktiverar alla larm förutom brandlarm och startar bör du få ett fellarm.
Har du kollat filter? Borde iofs inte bara det eftersom herun inte har någon filterövervakning normalt.
jag kommer int in i andra menyer än de på bilderna, fjärrkontrollens menyer är inte som dom var igår innan den la av

• En hand håller en vit fjärrkontroll med blå skärm och texten "Vent av" synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handhållen enhet med skärm, meny på svenska, "Huvudmeny Inställningar Servicemeny", knappar, brun bakgrund.
    Skapa konto
  • En hand håller en fjärrkontroll med en digital LCD-skärm som visar en servicemeny på svenska.
    Skapa konto
  • Hand håller fjärrkontroll med LCD-skärm ovanför vävd yta, visar text: "Manöverenhet", "Synkronisera".
    Skapa konto
K
Testa att synkronisera igen?

Ur aggregatet kommer det nog en svart sladd som leder till en plastplatta, som är ungefär 5x5cm. Det är antennen på aggregatet som fångar upp signalen från fjärrkontrollen. Det gör det på min Heru 90S EC i alla fall. Så om du har en sån kan du kolla att den inte ligger på ett dumt ställe, typ emot det jordade ytterhöljet på aggregatet. Är väl antagligen inte kommunikationen med fjärrkontrollen är problemet, men det är ett tips i alla fall.

• Gilla
Lello och 1 till
  • Laddar…
@
L Lello skrev:
jag kommer int in i andra menyer än de på bilderna, fjärrkontrollens menyer är inte som dom var igår innan den la av
När det ser ut sådär har aggregatet tappat kontakten med fjärrkontrollen. Det löser man genom att klicka på en liten svart brytare på aggregatet moderbord samtidigt som man synkroniserar fjärrkontrollen.

Lite sent svar - så det kanske inte hjälper dig....men kanske någon annan...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.