S
Hep Hep skrev:
Helt makalöst och underbart galet. Fast jag är nyfiken på vad dina kollegor och patienter säger om dina hyss. Jag har jobbat på rättspsyk och där lär man sig snabbt att inte bli chockad om man ser orimliga saker. Vad är det för avdelning som tolererar dig?

Vi vet ju inte om han är anställd eller patient? ;)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
cpalm och 12 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Bäst?
@Lime113 s kvinna, som med ett leende låter honom packa in 100kg skrot i bagaget, köra 20mil och svänga av ut i skogen där han dumpar grejerna. (Hon satt med i bilen)

Hade det vart jag som gjorde det hade min fru dödat mig..
Det mordiska kommer med åren/upplevelserna? ;)
(Syftar nu på verktygsrelaterat här!) :oops:
 
Cheesen Cheesen skrev:
Kom in efter att ha fixat gräsklipparn och tänkte ta mig en middagslur på soffan... då säger frun att det är nå konstigt med torktumlaren. "Kan den där saken vara full med damm?"
Jaja blev lite mer obduktion.. hittade felet efter typ 25 sekunder....
[bild]
[bild]
Nu var det bara att få tag på en ny trumma... väl tunn plåt att svetsa i.
Blev lite konfunderad när du skrev torktumlare....för min tvättmaskin ser exakt lika dan ut....men jag ser att din är en tumlare.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Kom in efter att ha fixat gräsklipparn och tänkte ta mig en middagslur på soffan... då säger frun att det är nå konstigt med torktumlaren. "Kan den där saken vara full med damm?"
Jaja blev lite mer obduktion.. hittade felet efter typ 25 sekunder....
[bild]
[bild]
Nu var det bara att få tag på en ny trumma... väl tunn plåt att svetsa i.
Hur gick det där till? Lite orolig då jag har en exakt likadan...
 
pacman42 pacman42 skrev:
Hur gick det där till? Lite orolig då jag har en exakt likadan...
Antagligen hade frun glömt, att tömma fickorna fyllda med verktyg. :seenoevil:
 
Immobil Immobil skrev:
Antagligen hade frun glömt, att tömma fickorna fyllda med verktyg. :seenoevil:
Tvättar du inte själv? Hos oss tvättar alla själv så att inte frugan skall färga eller krympa kläderna (har hänt för många gånger).
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Tvättar du inte själv? Hos oss tvättar alla själv så att inte frugan skall färga eller krympa kläderna (har hänt för många gånger).
Klart jag tvättar själv och är noga med att tömma fickorna. :cool:
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Helt makalöst och underbart galet. Fast jag är nyfiken på vad dina kollegor och patienter säger om dina hyss. Jag har jobbat på rättspsyk och där lär man sig snabbt att inte bli chockad om man ser orimliga saker. Vad är det för avdelning som tolererar dig?
Om gröna kläder är universellt för kirurgi så är steget till psykiatrin inte jättestort.

;)
 
T Trunk skrev:
Om gröna kläder är universellt för kirurgi så är steget till psykiatrin inte jättestort.

;)
Våra kirurger är blåklädda :)
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Cheesen
pacman42 pacman42 skrev:
Hur gick det där till? Lite orolig då jag har en exakt likadan...
Ser ut som materialutmattning. Det är otroligt tunn plåt där brottet skett.
 
Cheesen
Immobil Immobil skrev:
Antagligen hade frun glömt, att tömma fickorna fyllda med verktyg. :seenoevil:
Dom brukar ju tömma sig i tvättmaskinen...
 
Jag håller på att styra upp lite i verkstan, så att den skall bli mer lättarbetad. Fixade bord till hyvelmaskinen och bordssågen som tar minder plats och har hjul så jag lättare kan plocka fram dom när dom skall användas.

En gul och svart bordscirkelsåg på ett trästativ med hjul i ett verkstadsutrymme.
Träbearbetningsmaskin på hemmagjord stativ i ett verkstadsrum med verktyg och varningsskylt som säger "LIVSFARLIG ELEKTRISK SPÄNNING".

Jag är lite missnöjd med bordet till hyveln dock. Det blev lite för högt och att bara köra med ett par hjul blev lite mer av en kompromiss än vad jag hade förutsatt. Dock så är det väldigt mycket bättre än inget bord alls, som jag hade det innan.
 
  • Gilla
ivp och 3 till
  • Laddar…
Lite diverse.
Låtit vinkeladaptern arbeta när jag fick byta brevlåda. Bra tillbehör det där!
En hand håller en Bosch borrskruvdragare som borrar i en grå plastlåda, med inbyggd belysning aktiverad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träbitarna var inte riktigt friska
Verkstadsbord med multiverktyg, träbit, utslitet skruv. Arbete pågår, verktygsfokus, verkstadsatmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen testade jag att göra en skalkniv av en gammal (nyare) sågklinga och försökte slipa så gott jag kunde med T-4an. Svårt att inte få den att ta mer på mitten. Kul att använda stenjusteraren. Kollade på Tormeks knivsliparskola, mycket bra!
Verkstadsbord med slipmaskin, handverktyg, skärpstål, pappersdokument, gula trasor, och en slipsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den klarade papperstestet galant så jag tog ett par andra knivar också. Nu börjar det bli kul att slipa och bryna!
Tre olika knivar på ett gult tyg. Knivsliperi eller köksmiljö. Verktygsdetaljer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 6 till
  • Laddar…
S
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag lämnade traktorn (V60n) på pappas jobb i morse för upptining, när jag kom dit var oljeservicen gjord och vi hjälptes åt med att byta den högra baklyktan (känns som de har en förutbestämd livslängd).
Jag hade ju inte lämplig kläder att ta skruvarna under bilen i :D

Bytte vänster i Februari typ… men man kanske få vara glad då det är enda felen vi haft.
Det där hände mig på julaftonskvällen att bakljuset gick sönder, eller i alla fall lyktglaset. En björkstam hos svärmor var lite på lyset.

Svart bil med trasig bakljus och repor, parkerad på gatan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte en ny på skroten som jag bytte idag.
 
richardtenggren
S sinuslinus skrev:
Det där hände mig på julaftonskvällen att bakljuset gick sönder, eller i alla fall lyktglaset. En björkstam hos svärmor var lite på lyset.

[bild]

Köpte en ny på skroten som jag bytte idag.
Fy fan, jobbigt med träd som vajar vilt ;)

I vårt fall handlar det dock BARA om att parkeringsljuset dött, då det är LED så lär man byta hela lyktan… i vissa lägen är en del innovationer sådär :p
För att byta lyktan lär man av med bakre kofångaren och en del inredning, servicevänligt :p

Det läskiga är väl att betänka att på Kodiaqen är all belysning LED…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.