1 529 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Skruven drar inte i OSB - använda mollyplugg?
Hej,
Skulle sätta upp några konsoler för en större bänkskiva som sen skall bli ett skrivbord.
Till min förvåning drog inte skruven, jag kunde själv böja loss konsolen. Vi har gips och OSB och detta har aldrig hänt tidigare. Huset är ca 10 år gammalt. Två stora 65” TV sitter stabilt och fint på väggen utan problem.
Kan jag använda expander (läs Mollyplugg) för dubbelgips istället? Det borde ju bli hur starkt som helst då. Eller har ni andra bra råd?
Skulle sätta upp några konsoler för en större bänkskiva som sen skall bli ett skrivbord.
Till min förvåning drog inte skruven, jag kunde själv böja loss konsolen. Vi har gips och OSB och detta har aldrig hänt tidigare. Huset är ca 10 år gammalt. Två stora 65” TV sitter stabilt och fint på väggen utan problem.
Kan jag använda expander (läs Mollyplugg) för dubbelgips istället? Det borde ju bli hur starkt som helst då. Eller har ni andra bra råd?
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv
Träskruvar är speciellt designade för att användas i trämaterial och har ofta en självborrande effekt som minskar risken för sprickor i träet under infästning. Denna självborrande funktion innebär att skruven skär genom träet när den
Läs mer
Vad använder du för skruv? Låter som fel skruv eller att du dragit för hårt.
jag använder ofta denna skruv, 6mm, till liknande montage. Sitter som berget i OSB.
https://grabber.se/Skruv-och-infastning/Invandig-Traskruv/TKZ6040SB
jag använder ofta denna skruv, 6mm, till liknande montage. Sitter som berget i OSB.
https://grabber.se/Skruv-och-infastning/Invandig-Traskruv/TKZ6040SB
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Fjärrvärme drar mycket. Förstår inte hur fjärrvärme fungerar.
Fjärrvärme & Gas -
Hur får man rätsida på programknappen för programval på en Cylinda diskmaskin DM297. Knappen är fast på ett ECO program. Knappen fjädrar inte ut.
Hemma hos -
Pumpen drar ström när den inte pumpar
Vatten & Avlopp -
Hjälp vattenläcka - skruven i vasken går inte att skruva fast
Vatten & Avlopp -
Hur monterar man denna kopplingsspak till klippo excellent s. Vet inte hur fjädrar och ring ska sitta. Hittar ingen sprängskiss på detta.
Trädgård allmänt