Tips (kanske)!
Jag var nyss på Eko (Sundsvall för min del men finns väl på andra ställen också). De hade mängdrabatt på sex WiFi-lampor för 100kr! :surprised: Oklart vad de är kompatibla med men jag hann snegla mig till att det åtminstone nog stod Alexa på kartongerna.
Så dit och fynda om det kan vara något!

David Wallin David Wallin skrev:
Tips (kanske)!
Jag var nyss på Eko (Sundsvall för min del men finns väl på andra ställen också). De hade mängdrabatt på sex WiFi-lampor för 100kr! :surprised: Oklart vad de är kompatibla med men jag hann snegla mig till att det åtminstone nog stod Alexa på kartongerna.
Så dit och fynda om det kan vara något!
Skall vi gissa Tuya kanske?

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
F
Var en del diskussioner på Sweclockers. Ja de är som de flesta kina eifi grejerna på amazon, tuya.

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Jag köper bara Tuya om det är ZigBee, deras gateway monitorerar säkert allt jag gör (inte alls paranoia, utan rent sunt förnuft).

• Gilla
Fideliox och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Skall vi gissa Tuya kanske?
Jag har färre pengar än antal saknade smarta lampor så jag slog inte till. :D Men jag gissade att det nog var Tuya.

Tipset är ju bra.
Vilken information får kinesiska staten tillgång till när man släpper dem innanför brandväggen? Bara en undran...

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Tipset är ju bra.
Vilken information får kinesiska staten tillgång till när man släpper dem innanför brandväggen? Bara en undran...
Precis. Det är ju allmänt känt att kinesiska staten övervakar i princip alltnm som går att övervaka. Det kan ju komma till nytta...

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Tipset är ju bra.
För det priset får de spionera på mig bäst de vill. :rofl:

• Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Jag har iofs några som kör på ett eget wifi-SSID som bara aktiveras när jag skall byta färg på dem (de är vita större delen av året, men får andra färger på storhelgerna). Men de skulle aldrig få komma in på mitt vanliga WLAN-nät.

• Gilla
  • Älska
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.