Håller helt med, känns helt galet att allt bara släppte!
GoC GoC skrev:
Jag har lagt 80 m2 klinker i olika etapper i min gamla källare med målad betongplatta.
Har alltid spolat av golvet först med högtryckstvätt ett sådant där roterande munstycke för trädgårdsplattor så att all gammal lös färg lossnat. Inga plattor har lossnat, inga boomljud. Bara lite saltutfällnig i några fogar där fukten tränger upp. Så det där resultatet är pga felaktigt hantverk.
 
Tack för tips, jo men kanske om det ser fint ut när vi får bort färgen. Har du gjort det själv med bra resultat?
M maria01 skrev:
skulle ju kunna polera betongen istället för nytt kakel
 
Stort tack för tydlig information, hjälper oss att förstå hur det kunde hända. Aldrig sett något liknande!
K Klicka skrev:
Man ser på en av bilderna att plattorna är felmonterade. Fixens kammönster är inte kollapsat. När man monterar plattor skall man massera ner plattan så att mönstret kollapsar så det inte blir luftfickor bakom. Troligen därför de har lossnat.
 
A -AKS- skrev:
Tack för tips, jo men kanske om det ser fint ut när vi får bort färgen. Har du gjort det själv med bra resultat?
en kund som jag var oss för några år sen hade gjort och har vart inne många verkstäder med blir riktigt snyggt specielt i äldre hus där man blanda betongen med mer sten

googla på polished concrete floor
 
  • Gilla
-AKS-
  • Laddar…
Ska googla det direkt, tack för tipset!
M maria01 skrev:
en kund som jag var oss för några år sen hade gjort och har vart inne många verkstäder med blir riktigt snyggt specielt i äldre hus där man blanda betongen med mer sten

googla på polished concrete floor
 
M maria01 skrev:
en kund som jag var oss för några år sen hade gjort och har vart inne många verkstäder med blir riktigt snyggt specielt i äldre hus där man blanda betongen med mer sten

googla på polished concrete floor
Är det inte enklare att söka på slipade betonggolv, då får man ju träffar på förtag verksamma i Sverige ;)
 
GoC GoC skrev:
Är det inte enklare att söka på slipade betonggolv, då får man ju träffar på förtag verksamma i Sverige ;)
vad spelar det för roll? min erfarenhet är man får bättre sök resultat på engelska
 
M maria01 skrev:
vad spelar det för roll? min erfarenhet är man får bättre sök resultat på engelska
På svenska företag i Sverige med Google inställt på att söka på svenska resultat ?
Skit samma, söker jag på min i pad får jag inte upp en enda träff på svenska. Men däremot 62 millioner träffar
Slipat betonggolv ger drygt 9000träffar och toppresultaten är så klart företag verksamma i Sverige som slipar betonggolv.
 
Tack för tips, ska kolla in! Men tror att vi efter lite klurande lutar åt att ha klinkergolv trots allt. Men ska läsa tråden du tipsa om och tänka ett varv till!
D Dublin skrev:
Du kan ju kolla den här tråden och speciellt inlägg #148 [länk]
Sen kan du ju kolla med den trådskaparen.
 
GoC GoC skrev:
På svenska företag i Sverige med Google inställt på att söka på svenska resultat ?
Skit samma, söker jag på min i pad får jag inte upp en enda träff på svenska. Men däremot 62 millioner träffar
Slipat betonggolv ger drygt 9000träffar och toppresultaten är så klart företag verksamma i Sverige som slipar betonggolv.
vad ska ts ha för nyta av företaget när han gör jobbet själv
 
T
Man ska inte använda vanlig primer i källare, antingen skippar man den eller använder en diffusionöppen primer. Och färgen måste slipas bort, har sett många källare samt utetrappor där folk har fuskat med detta och det sedan har blivit plattsläpp.
 
M maria01 skrev:
vad ska ts ha för nyta av företaget när han gör jobbet själv
Kanske för att hyra en maskin för ändamålet.
 
Det blir mycket "om och måsten" i en sådan här tråd. Men tar ni reda på mera om ert hus och källare så blir det enklare att välja bland alla "måste" och vad som verkligen behövs.
Lite inspiration från 2006, några bilder:
Slitet betonggolv med skador och avloppsgaller, rörledning, färgflagning och sprickor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd verktygslåda med en borrmaskin, sliten, använd, professionellt verktyg, arbetsutrustning, elektrisk, Hilti TE 905.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hammare vilar på en sten som ligger bland andra stenar och grus. Verktyg för arbete eller utgrävning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golv med gammal blå färg som rengörs, synlig ren yta framträder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett badrum med vita kaklade väggar, glasblocksfönster och terrakottafärgat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Siimon och 3 till
  • Laddar…
Tack för hjälpen och kloka tankar! Vi tar lite julledigt från allt fixande nu men sen ska vi sätta oss ner och gå igenom allt information och ta beslut vad vi tror blir bäst för vår källare.
God Jul
A AndersS skrev:
Det blir mycket "om och måsten" i en sådan här tråd. Men tar ni reda på mera om ert hus och källare så blir det enklare att välja bland alla "måste" och vad som verkligen behövs.
Lite inspiration från 2006, några bilder:
[bild] [bild] [bild]
[bild] [bild]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.