nino nino skrev:
Jaja Markus verkar också läsa här och ta till sig av det jag skriver :D

[bild]
Vem fan förstör kaviar genom att röka den!?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vem fan förstör kaviar genom att röka den!?
Du måste tänka utanför boxen... Det är fortfarande (typ) Kalles det handlar om inte beluga
 
nino nino skrev:
Du måste tänka utanför boxen... Det är fortfarande (typ) Kalles det handlar om inte beluga
Förstår det måste bara uppröra lille atomlab lite :p
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Är det inte snarare en språklig paradox på svenska att Kalles Kaviar heter kaviar, snarare än en gastronomisk?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Är det inte snarare en språklig paradox på svenska att Kalles Kaviar heter kaviar, snarare än en gastronomisk?
Undrar hur ofta en svennebanan beställt kaviar utomlands och fått betala därefter :D
 
Jahåken vet...men hursom är Kalles en särart.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Är det inte snarare en språklig paradox på svenska att Kalles Kaviar heter kaviar, snarare än en gastronomisk?
"Kalles kaviar" heter inte så längre, får inte ha med ordet kaviar på sin tub längre. Numera står det endast "Kalles". Tror att det har varit uppe i någon EU domstol eller likvärdigt...
 
I Finland brukade det länge stå "Kalles Romkräm"
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Vi låter familjer smaka vår kaviar och eftersom provsmakningar visar att barn älskar den nya kaviaren, bestämmer vi oss för att sätta en liten kille på den blågula tuben. Han får heta Kalle eftersom det är ett populärt namn på femtiotalet. Vår reklambyrå tycker att det är en bra idé att Abba-chefens sexårige son, Carl Ameln, ska få föreställa Kalle. Och det tycker vi också. Som tack för att vi får låna hans ansikte får Carl gratis kaviar resten av livet. Vi levererar tuberna till hans dörr än idag.
Fyfan vilket straff han fick, jag gissar att lilla Carl hellre önskat han stog modell till den andra sortens kaviar :crysmile:
 
  • Gilla
Edlunn
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan vilket straff han fick, jag gissar att lilla Carl hellre önskat han stog modell till den andra sortens kaviar :crysmile:
Du menar ICA Basic orökta:p:sick::sick:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Du menar ICA Basic orökta:p:sick::sick:
Det duger inte till Anders, alldeles för billigt….:cool:
 
R roli skrev:
Det duger inte till Anders, alldeles för billigt….:cool:
Äsch! Bara en etikett och prisfråga;)
Om jag åker till en klosspuss och drar en romstinn fisk av något slag, och bereder sedan varje enskilda korn i micron så den nästan självspricker, så lovar jag att jag kan ge den ett exotiskt namn och ett pris därefter som täcker alla mina omkostnader. Då lovar jag att den också kommer att smaka väl hos de som har den exklusiva möjligheten att njuta av ”Djuresnougs läckraste”;)
Mao. Smak är i högsta grad en vane och miljöfråga, bara det är frågan om bra råvaror.
 
Åsa Lund
Ejderns kaviar kanske funkar på mackan för Anders? Min favorit vad gäller fiskägg på tub i alla fall.

Såhär såg min gravlax ut vid beredning igår. Receptet kommer från en TV-kock
En stor bit lax täckt med kryddor i plastförpackning på träskärbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
samlarpådetmesta och 6 till
  • Laddar…
Kan själv.
Kyckling med morötter, chilipasta och lite annat gott.
Lagom rejält starkt med denna chilipastan som man kan ta en rejäl rågad tesked av utan att avlida Ris med kyckling, grönsaker, cashewnötter i skål, glas rött vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Burk med malda chili och stekt vitlök, thailändsk text, räkor på etiketten, använts, rester på kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Traditionsenligt firade vi vintersolståndet med grillmiddag i vår lilla paviljong, ett växthus som under de åren vi bodde på 40 kvadrat var guld värt. Mysig middag utomhus i skymningen med tända ljus och dukat bord med mat och dryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.