11 983 läst · 43 svar
12k läst
43 svar
Försäkringsbolag hävdar att åldersavdrag påbörjas efter 2 år för jordvärmeslang till jordvärmepump
Om det är fel på slangen då.. Entreprenören hävdar att han fick en dålig slang av leverantören av slangen. En annan kund till entreprenören hade samma problem med samma slag märke på slangen. (Då betalade försäkringsbolaget).N niblom skrev:
Det är ju också entreprenörens ansvar, under förutsättning att du köpt slangen av entreprenören.
Dock är det så att det är kunden som skall bevisa att det inte beror på normal förslitning osv. Men som sagt, en korrekt förlagd slang går normalt sett inte sönder av sig självt.
https://www.hus.se/garanti-entreprenad/
/N
Dock är det så att det är kunden som skall bevisa att det inte beror på normal förslitning osv. Men som sagt, en korrekt förlagd slang går normalt sett inte sönder av sig självt.
https://www.hus.se/garanti-entreprenad/
/N
Är det fel på slangen från början så är det ju en reklamation. Då ska ditt försäkringsbolag inte betala nånting alls i vilket fall.R Rick. skrev:
Grävde av bergvärme röret när vi dränerande. Dom sa samma som ert bolag först 2 friår. Men efter en massa fram och tillbaka så ändrade dom till 10 friår. ( Min anläggning var 4 år. )
Allt utanför huset ska ha 10 friår. Medans delarna i huset har 2 friår. ( Så var det för 2 år sen när jag hade mitt ärende)
Allt utanför huset ska ha 10 friår. Medans delarna i huset har 2 friår. ( Så var det för 2 år sen när jag hade mitt ärende)
Blandar man in försäkringsbolaget för att skarva en slang?
Ja, men Bror grävde ju av den. Då vet man var felet är och det är framgrävt.
Liknande trådar
-
Konsumenträtt butik hävdar felleverans
Juridik -
Har fått ROT, nu får jag svar från försäkringsbolaget
Försäkringar -
Byta försäkringsbolag för att motverka höjning av premie
Försäkringar -
3kbm sluten tank fylld efter 5 dagar, firma hävdar att den tömts
Vatten & Avlopp -
Försäkringsbolag hävdar att vi ska bevisa att vattenskadan är ersättningsbar?
Försäkringar