fgo fgo skrev:
Har du radiatorer eller golvvärme??
Reglerar du framledningstemperaturen mot utetemp eller rumstemp??
På fråga ett svarar jag radiatorer.
På fråga två: pass. Har inte gjort annat än att koppla in den. Antar att den reglerar mot rumstemp?

Digital display som visar inställningar för värmekrets: reglercentral, värmesystem, funktion, värmekurva, frostskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Digital gränssnitt för inställning av värmekurva, temperaturer och rumspåverkan för uppvärmningssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
pjgb pjgb skrev:
På fråga ett svarar jag radiatorer.
På fråga två: pass. Har inte gjort annat än att koppla in den. Antar att den reglerar mot rumstemp?

[bild]
[bild]
pjgb pjgb skrev:
På fråga ett svarar jag radiatorer.
På fråga två: pass. Har inte gjort annat än att koppla in den. Antar att den reglerar mot rumstemp?

[bild]
[bild]
Vad är det du vill uppnå med rumsgivaren?
Lägre temperatur i rummet när du eldar eller stänga av värmesystemet när du eldar?
 
Började lite fint med sittbänken som är mellan 2 garderober. 15gr lutning på sätet gjorde det hela lite roligt. Hand håller upp träbit med markerade linjer, i en verkstadslik omgivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

gjorde en mall som passade fint.
Hand håller träbitar ovanpå ett arbetsbord i en verkstad. En del av ett snickeriprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
fram med fräsen.
Person håller träbit, sågspån; arbetskläder, verktygslåda och borr i bakgrunden. Arbetsmiljö, hantverk, träbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bakstycket ville jag att det också skulle gå upp och ansluta med väggen som också blir täckt i trä. Ingen butik som var öppen på söndag hade stålet och var ärligt inte speciellt sugen på att köpa ett för 1300kr heller. Då får man bygga jigg!

Verkstad, träbearbetning, bordscirkelsåg, klämmor, trästomme under konstruktion, sågspån, mätskala, arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbearbetning, cirkelsåg, sågblad, spån, tvärsnitt, precision, snickeri, arbetsbänk, verktyg, hantverk, konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Behövdes bara lite finslipning med mjuk kudde för att få det perfekt. Bild på slippapper på slipmaskin, träplanka med klämmor, arbetsbänk med hål. Verkstads-, snickeri-, DIY-miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En person håller i en träplanka med tydlig ådring, inomhus, närbild på byggmiljö och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Skall jag bara slipa till mellanbitarna och behandla dessa med vit osmo så slipper man tänka att man får stickor i rumpan. Enkel bänk i trä mot en plywoodvägg, med oslipad yta och synliga skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 14 till
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Vad är det du vill uppnå med rumsgivaren?
Lägre temperatur i rummet när du eldar eller stänga av värmesystemet när du eldar?
Hela elementslingan (både källare och boplan) är en och samma krets så det är väl samma sak.
Önskar att tempen justeras ner i elementslingan om rumstempen är högre pga eldning.
 
  • Gilla
MBZV
  • Laddar…
Gjorde de sista snickerierna i "fönstret" mellan hall och vardagsrum idag. Överlåter målningen till hustrun.
Ett inre med öppen dörr, genom vilken ett kök syns, väggdekorationer, paraply och en öppen entre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett rum sett genom en dörröppning: spegel, byrå, belysning, inredningsdetaljer, växter, hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och luftflödet från Heron blev bättre så jag är nöjd med det här lilla projektet.
 
  • Gilla
16386 och 8 till
  • Laddar…
Svurit över alla förbannade ställen som den satans tångjäveln för rj45-kontakter inte legat på.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Bänkskiva, ho, häll och vatten på plats, ska dit med blandare och inredning bara :)
Renoveringsprojekt med vit inbyggd möbeldisk, skärmfönster, kabeldragningar, skyddad golvbeläggning och oöppnade förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men först prioriterar vi kyl och frys, så vi kan flytta in i dessa imorgon om allt vill sig :)
 
  • Gilla
boschkenta och 12 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Började lite fint med sittbänken som är mellan 2 garderober. 15gr lutning på sätet gjorde det hela lite roligt. [bild]
gjorde en mall som passade fint.
[bild]fram med fräsen.
[bild]
bakstycket ville jag att det också skulle gå upp och ansluta med väggen som också blir täckt i trä. Ingen butik som var öppen på söndag hade stålet och var ärligt inte speciellt sugen på att köpa ett för 1300kr heller. Då får man bygga jigg!

[bild] [bild]
Behövdes bara lite finslipning med mjuk kudde för att få det perfekt. [bild] [bild]


Skall jag bara slipa till mellanbitarna och behandla dessa med vit osmo så slipper man tänka att man får stickor i rumpan. [bild]
Perfekt upplägg att skrämma livet ur någon :)

Häng upp en hjärtstartare bredvid!
 
Målat foder, bådar gott att hinna få dit innan jul.
Vitmålad hylla med droppande färg, kartongförpackning under, i ett garage med stängd port.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Berätta gärna om det fungerar. Våra grannar har haft besök av en envis hackspett.
Tredje dagen utan hackspett ;)
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Riktigt häftigt!

Själv haft tanke på nåt liknande. Var har du köpt detta och ungefärlig kostnad?
Jag köpte battericeller och solpaneler direkt från tillverkare i Kina och resten köpte jag via mitt företag med bra rabatter. Inköpspriset för all utrustning med takfästen för paneler, kablar och styrsystem via internet uppgick till drygt 200 tusen ex moms.
 
Mera målning av samma foder-bit som ovan.
Imorgon skjuts den på plats.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Inte jag, men maken har fått ett plötsligt ryck och börjat såga till golvlister. :heart: En blå rumsavdelare mot en vägg ovanför ett trägolv, intill en vit dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tycker att det blev bra och är nästan benägen att säga att vi inte ska måla dem. ;) (den står bara där för att vänja sig, det kan vara stor omställning för lister som legat bakom soffan i ett år att komma fram i ljuset.)

Min ovilja att måla beror på att jag håller på att måla en massa pärlspont till det andra huset och behandlar huset vi bor i rätt styvmoderligt:rofl: men det blir nog ännu bättre om vi målar golvfodret också. Med den takt det här rummet har framskridit i behöver jag dock inte göra det förrän i oktober eller så.:cool:

Edit: det är inte en synvilla, det är en glipa i golvet. Tog bort två garderober och en vägg för ett antal år sedan... Det var så det började.:crysmile: När vi säljer får vi lägga in en riktigt stor matta i rummet. Kom ihåg att titta under mattorna när ni går på visning.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Haft ett otroligt högt knakande på ovanvåningen som jag tidigare trott varit relaterat till golvspånet. I själva verket var det en skruv under en vägg som sagt löst. Kapade skruven i samband med renovering i en åtgärd som tog några sekunder. Därefter helt tyst!
 
Spelat klinkertetris... Snart bara sista listen kvar.

Trappsteg i trä, svarta kakelplattor, vit vägg, synliga slitagespår och fläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svart kaklat golv med fuktfläckar, trätrappa och byggmaterial till vänster, renoveringsprojekt pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nochl och 20 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.