Immobil Immobil skrev:
Då behövde du värma spiken, antar jag? :thinking::D
Verktygen kom från inomhustemperatur, förutom kompressorn, och den lät lite annorlunda :D

Sedan blev jag påmind om kylan varje gång jag stoppade en skruv i munnen och den fastnade på läppen :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Jante och 7 till
  • Laddar…
S scim skrev:
Verktygen kom från inomhustemperatur, förutom kompressorn, och den lät lite annorlunda :D

Sedan blev jag påmind om kylan varje gång jag stoppade en skruv i munnen och den fastnade på läppen :rofl:
Aj!!
 
M MrDizzy skrev:
Aj!!
Om du tänkte på skruven så lossnade den ganska snabbt efter den blivit uppvärmd. Däremot var det mindre skönt när man gick in och spolade händerna i varmvatten för att tina upp dem :rolleyes:
 
S scim skrev:
Om du tänkte på skruven så lossnade den ganska snabbt efter den blivit uppvärmd. Däremot var det mindre skönt när man gick in och spolade händerna i varmvatten för att tina upp dem :rolleyes:
Ojojoj! Det misstaget har jag också gjort trots att jag hört att det ska man inte göra. Men allt för att underbygga regeln om lyssna på andras misstag. Satfläsk vad jag lärde av det misstaget:oops::crysmile:
 
Noramasen Noramasen skrev:
Ojojoj! Det misstaget har jag också gjort trots att jag hört att det ska man inte göra. Men allt för att underbygga regeln om lyssna på andras misstag. Satfläsk vad jag lärde av det misstaget:oops::crysmile:
Att det gör ont var jag medveten om innan, men det är ju det effektivaste sättet att få händerna i arbetsdugligt skick igen. Kommer ihåg att vi körde samma variant när jag spelade bandy i tonåren, fast med fötterna då. Känslan var (och är) att man inte frös lika lätt igen efteråt, och jag kommer definitivt praktisera det igen om du inte övertygar mig om motsatsen :cool:
 
S scim skrev:
Att det gör ont var jag medveten om innan, men det är ju det effektivaste sättet att få händerna i arbetsdugligt skick igen. Kommer ihåg att vi körde samma variant när jag spelade bandy i tonåren, fast med fötterna då. Känslan var (och är) att man inte frös lika lätt igen efteråt, och jag kommer definitivt praktisera det igen om du inte övertygar mig om motsatsen :cool:
Nä det är klart att man inte fryser lika igen, för det spelar ingen roll hur kallt det, är så gör man inte om misstaget att spola varmt, på grund av att berörda kroppsdelar tenderar explodera;) På mig kändes det som att det skulle födas barn ur händerna:dizzy::crysmile:
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Nä det är klart att man inte fryser lika igen, för det spelar ingen roll hur kallt det, är så gör man inte om misstaget att spola varmt, på grund av att berörda kroppsdelar tenderar explodera;) På mig kändes det som att det skulle födas barn ur händerna:dizzy::crysmile:
Sluta göra illa mig via forumet.
Nej nej nej har inte alls gjort de misstagen och därför "känner" (via minne) hur ont det gör :rofl:
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Nä det är klart att man inte fryser lika igen, för det spelar ingen roll hur kallt det, är så gör man inte om misstaget att spola varmt, på grund av att berörda kroppsdelar tenderar explodera;) På mig kändes det som att det skulle födas barn ur händerna:dizzy::crysmile:
Äh, alternativet är ju att sprida ut den smärtan över längre tid och inte få något gjort. Eller, ett annat alternativ är iofs att inte arbeta när det är svinkallt :geek:
 
Hacke gav sig inte. Skruvat dit en ”offerbräda” och kryddade med en attrapp.
En konstgjord uggla sitter på en träkloss under byggnadens tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Hacke gav sig inte. Skruvat dit en ”offerbräda” och kryddade med en attrapp.
[bild]
Berätta gärna om det fungerar. Våra grannar har haft besök av en envis hackspett.
 
Jiji Jiji skrev:
Berätta gärna om det fungerar. Våra grannar har haft besök av en envis hackspett.
Har sovrum i det hörnet och bankade i väggen när den började hacka. Den flög iväg men kom tillbaka upprepade gånger. Den kanske tror att det finns insekter i väggen/på vinden? Återkommer om det här funkar.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Städat garaget för första gången:

Halvfärdigt vindsutrymme, konstruktionsmaterial, cykel, verktyg, kvällsljust, inbyggnadsprojekt, träbjälkar, isoleringsrullar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 12 till
  • Laddar…
Har äntligen fått tid och energi till att sätta upp "innanfönster" av 0,8 mm pet.
Beställde från stocksundet.se och paketet kom på ett par dagar.
Det enda negativa hittils är att plasten är aningens statisk så katthår fastnar lätt.
Lång, brun wellpapp-tub täckt med tejpremser, står på ett trägolv inomhus, något skadad upptill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skyddspapp på trägolv, delvis ihoprullad, bredvid flerfärgad matta och kartongbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 9 till
  • Laddar…
Installerat rumsgivare/controller för vår IVT LVVP.
Hoppas på bättre temperaturreglering när man eldar i vardagsrummet.
 
  • Digital termostat visar 16,5°C på grå vägg vid hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Installerat rumsgivare/controller för vår IVT LVVP.
Hoppas på bättre temperaturreglering när man eldar i vardagsrummet.
Har du radiatorer eller golvvärme??
Reglerar du framledningstemperaturen mot utetemp eller rumstemp??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.